- Xiaomi YU7 oferuje przestronność porównywalną z Teslą Model X, ale w cenie zbliżonej do Modelu Y
- Chiński SUV przyjmie klientów rozczarowanych liftingiem Modelu Y. Ma 800-woltowy układ elektryczny i przełomowy wirtualny kokpit
- Xiaomi YU7 w topowej wersji Max AWD ma 690 KM, rozwija 253 km na godz. i rozpędza się do "setki" w 3,23 s
- W tabelce na końcu artykułu znajdziecie zestawienie kluczowych danych technicznych. Tesla wypada blado...
Po wczorajszej premierze Xiaomi YU7 Elon Musk raczej nie ma powodów do zadowolenia. Chiński SUV to ciężka artyleria, która została wytoczona przeciwko Tesli Model Y. Azjatyckiego giganta technologicznego napędza sukces sedana SU7, który pod względem sprzedaży w 2024 r. z łatwością wyprzedził Teslę Model 3 (od premiery w kwietniu do końca roku Xiaomi sprzedało 162 tys. szt. SU7, Tesla w tym samym czasie sprzedała 152 tys. szt. Modelu 3). Teraz Xiaomi chce powtórzyć ten manewr z SUV-em.
Xiaomi YU7: SUV wielkości Tesli Model X w cenie Modelu Y
W zamyśle chińskich projektantów YU7 ma łączyć przestronność Modelu X z konkurencyjnymi cenami zbliżonymi do kwot z cennika Modelu Y. Oficjalne ceny zostaną opublikowane w momencie debiutu rynkowego zapowiedzianego na lipiec br. Jeśli Xiaomi powtórzy strategię cenową znaną z SU7, YU7 ma szansę stać się jednym z bestsellerowych elektrycznych SUV-ów w Chinach.
Także dlatego, że atrakcyjnie skrojony cennik to dopiero początek listy zalet Xiaomi YU7. O ile nie każdemu przypadnie do gustu sylwetka niemal żywcem zdjęta z Ferrari Purosangue (to chyba modus operandi Xiaomi, bo SU7 uhonorowało w ten sam sposób Taycana od Porsche...), o tyle wszyscy docenią luksusowe wyposażenie, a w topowej wersji Max także osiągi z segmentu supersamochodów (690 KM, 253 km na godz., 3,23 s do "setki"!).
Lei Jun, założyciel i prezes Xiaomi, poświęcił obszerny segment omówieniu technologii. Najbardziej przełomowym elementem YU7 jest z pewnością umieszczony pod przednią szybą panoramiczny wyświetlacz Xiaomi HyperVision. Dyskretny ekran rozciągający się od jednego słupka A do drugiego to coś, co zapowiedziało już BMW, ale... Chińczycy mieli lepsze tempo. Wyświetlacz można dowolnie konfigurować, żonglując danymi, które wyświetlają się przed kierowcą i pasażerem.
Jak Xiaomi YU7 wypada na tle Tesli Model Y? Otóż...
Chińscy obserwatorzy rynku nie mogli się powstrzymać i zrobili już zestawienie porównujące dane techniczne Xiaomi YU7 ze specyfikacją Tesli Model Y. Zresztą nie tylko oni, bo bez cienia skrępowania zrobił to podczas prezentacji już sam Lei Jun. Największą różnicą jest 800-woltowy układ elektryczny Xioami (kontra 400-woltowy Tesli) pozwalający na "doładowanie" 620 km zasięgu w zaledwie 15 minut. Uzupełnienie akumulatora Modelu Y o 415 km trwa tymczasem... 27 minut. Przepaść.
W poniższej tabelce znajdziecie dokładnie porównanie danych technicznych obu elektrycznych SUV-ów. Zapoznajcie się z nią, a potem sami odpowiedzcie sobie na pytanie z leadu. Na drodze do sukcesu nowego modelu Xiaomi stanąć mogą chyba tylko odrealnione ceny albo problemy z wydajnością produkcji. Byłbym zapomniał – niestety nie zanosi się na to, żeby Xiaomi YU7 miało pojawić się w Europie.
DANE TECHNICZNE | YU7 Standard RWD | Model Y RWD | YU7 Pro AWD | Model Y Long Range AWD |
---|---|---|---|---|
Wymiary (dł./szer.wys.) | 4999/1996/1608 mm | 4797/1920/1624 mm | 4999/1996/1608 mm | 4797/1920/1624 mm |
Rozstaw osi | 3000 mm | 2890 mm | 3000 mm | 2890 mm |
Napęd | na tył | na tył | 4x4 | 4x4 |
Zasięg (CLTC) | 835 km | 593 km | 770 km | 719 km |
Poj. akumulatora LFP | 96,3 kWh | 62,5 kWh | 96,3 kWh | 78,4 kWh |
Dostawca baterii | BYD | CATL | BYD | LG |
Napięcie układu | 800 V | 400 V | 800 V | 400 V |
Moc maksymalna | 235 kW (320 KM) | 220 kW (300 KM) | 365 kW (496 KM) | 331 kW (450 KM) |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 5,9 s | 5,9 s | 4,27 s | 4,3 |
Prędkość maksymalna | 240 km/h | 201 km/h | 240 km/h | 201 km/h |
Masa własna | 2315 kg | 1921 kg | 2425 kg | 1992 kg |
Współczynnik oporu powietrza | 0,245 Cx | 0,22 Cx | 0,245 Cx | 0,22 Cx |