Skoda Enyaq jest produkowana od 2020 r., odmiana Coupe pojawiła się w ofercie dwa lata później, więc uznano, że pora je odświeżyć. Auta po zmianach trafią do sprzedaży w 2025 r.
Skoda Enyaq i Enyaq Coupe w wydaniu Modern Solid
Na szkicach wyraźnie widać, że auta otrzymają przeprojektowany przód z podświetlanym pasem Tech-Deck Face (trudno mówić o osłonie chłodnicy w elektryku) i nieco inny zderzak, z którym zintegrowano reflektory Matrix LED.
Z maski zniknie logo marki, zastąpi je napis "SKODA" (wcześniej postąpiono tak z tylnym oznaczeniem). Ponadto przygotowano ekskluzywny kolor lakieru Zieleń Olibo, a nadwozie zyska ciemne chromowane akcenty.
Skoda Enyaq i Enyaq Coupe: lepsza aerodynamika, większy zasięg
To nie wszystko. Zmieniony przód zmniejszy współczynniki oporu powietrza obu modeli, więc będą one w stanie przejechać więcej kilometrów po pełnym naładowaniu. Nie podano jednak szczegółów. Wiadomo natomiast, że nowy Enyaq Coupe z łagodnie opadająca linią dachu zostanie najbardziej aerodynamicznym modelem w obecnej gamie Skody.
Raczej nic nie zmieni się w kwestii napędów. Obecnie Skody Enyaq i Enyaq Coupe są oferowane wyłącznie z akumulatorem o pojemności 77 kWh (netto) i w następujących wersjach:
- 85: 285 KM, napęd tylny;
- 85x: 285 KM, napęd AWD,
- RS: 340 KM, napęd AWD.
Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,7-6,6 s. Topowy RS jest zdecydowanie szybszy (5,4 s).
Tak wygląda nowa Skoda Elroq, do której upodobnią się Enyaq i Enyaq Coupe.