Spośród dziesięciu marek samochodowych najlepiej sprzedających się w Europie, Fiat Automobiles jest marką, która odnotowała najniższą średnią wartość emisji CO2 w swoich samochodach sprzedanych w pierwszym półroczu 2010 roku: 123,5 g/km (w stosunku do roku 2009 odnotowała poprawę o 4,3 g/km).
Pierwsze miejsce zostało potwierdzona przez powstałą w 1984 roku i obecną na 40 rynkach firmę JATO, światowego lidera w dziedzinie doradztwa i badań z zakresu motoryzacji.
Klasyfikacja wygląda następująco:
Fiat (123,5 g/km),
Toyota (128,0 g/km),
Peugeot (132,3 g/km),
Citroen (133,4 g/km),
Renault (134,6 g/km),
Ford (137,0 g/km),
Opel/Vauxhall (141,0 g/km),
Volkswagen (142,2 g/km),
Audi (154,2 g/km),
BMW (154,5 g/km).
Do tego ważnego wyniku dołączają się też dwa inne rekordy odnotowane w rankingach z podziałem wg modelu i grupy. Warto podkreślić, że wszystkie 20 modeli najlepiej sprzedających się w Europie samochodów zmniejszyło emisję w pierwszym półroczu 2010 roku, ale aż trzy pojazdy Fiata plasują się na pierwszych miejscach tego rankingu: na czele jest Fiat 500 ze świetnym wynikiem 116,0 g/km CO2 (w stosunku do roku 2009 jest poprawa o 3,9 g/km), za nim na drugim miejscu jest Fiat Panda (118,9 g/km) i na czwartym miejscu Fiat Punto (123,5 g/km).
Ponadto, Fiat Group Automobiles nadal prowadzi także w rankingu grupy (126,2 g/km), zwiększając przewagę nad Toyotą (130,0 g/km), PSA (132,8 g/km), Renault (136,7 g/km) i Hyundaiem (138,3 g/km). Jest to prawdziwy rekord, który czyni Fiata jedyną grupą, której już udało się zejść poniżej średniego poziomu europejskiego 130 g/km ustalonego na rok 2015. Należy ponadto przypomnieć, że prawie 60 proc. wszystkich nowych samochodów w Europie znajduje się teraz na poziomie emisji CO2 równym 140 g/km lub niższym, z poprawą o 6,7 proc. w stosunku do roku 2009, zwiększając tym samym o 5 proc. udział w rynku pojazdów o niskim poziomi emisji (do 120 g/km CO2).