Wybraliśmy jedne z najciekawszych gałek zmiany biegów, ale lista jest otwarta. Wrzucajcie swoje propozycje, na pewno coś umknęło naszej uwadze.
Galeria zdjęć
MERCEDES SLR MCLAREN Mercedes zaszalał z iście bondowską gałką. Aby odpalić samochód, należy podnieść klapkę jak w myśliwcu podczas odpalania rakiety. Fajne!
PORSCHE CARRERA GT Drewniania gałka zmiany biegów w Porsche Carrera GT to majstersztyk. Nawiązuje do tradycji aut wyścigowych. Czy we współczesnych samochodach, w dodatku sportowych, jest szansa na taki detal? Nie wydaje nam się.
AUDI R8 V10 Wymierający gatunek, czyli skrzynie manualne. Audi z godnością odchodzi od konwencjonalnych lewarków oferując w R8 to dzieło sztuki.
BMW i8 Lubimy lewarki zmiany biegów w nowych BMW. Są bardzo estetycznie zaprojektowane, łatwe w obsłudze i wykonane z przyjemnego tworzywa. Gratulujemy BMW. Tutaj wkomponowany we wnętrze modelu i8.
FERRARI 288 GTO Klasyka gatunku po raz drugi. Genialne i przepiękne w swej prostocie dźwignie zmiany biegów z Ferrari z lat 80-tych. Tylko spójrzcie...
FERRARI F40 Nie mogliśmy się oprzeć, dlatego na dokładkę zdjęcie z wnętrza F40.
HONDA CIVIC TYPE R Mistrzostwo świata ergonomii. Gałka Hondy Civic Type R jest doskonale wyprofilowana, ma idealny rozmiar i jest nisko osadzona. Dodatkowo krótki skok zmiany biegów robi swoje. Ma jeden mankament - zimą bez rękawiczek do niej nie podchodź.
PONTIAC GTO W jednym z ostatnim numerów magazynu TG opisywaliśmy używanego Pontiaca GTO. Właściciel wyposażył model w słynną dźwignię amerykańskiej firmy Hurst. Wygląda obłędnie. Trzymając ją, masz wrażenie, że pilotujesz samolot.
VOLVO XC90 Jednak Volvo pokazało, że można zaprojektować równie elegancki i szlachetny lewarek. Aż ma się ochotę do dotknąć. Szkło i aluminium - prosto i elegancko.
VOLKSWAGEN GOLF I GTI Klasyka gatunku. Golf I GTI z gałką przypominającą piłkę do... golfa. Bardzo poręczna i estetyczna. Nie bez powodu w nowych Golfach GTI montuje się podobne.
MINI COOPER S Po drugiej stronie bieguna w fabryce BMW mamy takie coś. Oto lewarek automatycznej skrzyni biegów z najnowszego Mini Coopera S. Jest obrzydliwy, nieproporcjonalny i nijak ma się do charakteru auta. BMW - zmieńcie to jak najszybciej. To rozkaz!
ASTON MARTIN VANQUISH Ale to nic innowacyjnego, ponieważ Aston Martin korzysta z tego samego patentu. Idąc dalej, podobne rozwiązania znajdziecie w autobusach Ikarus i Mercedes Citaro.
PAGANI HUAYRA Pagani dba o każdy detal, dlatego nie dziwi nas sposób zaaranżowania przestrzeni dla lewarka zmiany biegów. Sztuka.
RANGE ROVER IV Zamiast gałki pokrętło. Wygodne rozwiązanie i bardzo subtelne. Pasuje do Range Rovera.
CITROEN C4 CACTUS Citroen C4 Cactus jest cały fikuśny i "inny". Dlatego też skrzynia biegów (ale tylko w automacie) nie mogła być tradycyjna. Oto zestaw przycisków. Wybieramy jeden z trybów i w drogę! Proste.