Dotychczas oferowane ogumienie Goodyear Eagle F1 Asymmetric otrzymało od ekspertów najwyższe rekomendacje za wyniki osiągnięte w różnorodnych testach. Specjaliści firmy Goodyear dołożyli starań, aby jej następczyni - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, odniosła jeszcze większy sukces. Ma w tym pomóc zastosowanie innowacyjnej technologii ActiveBraking.

Zastosowana w ogumieniu Eagle F1 Asymmetric 2 technologia ActiveBraking, zwiększa powierzchnię styku bieżnika opony z nawierzchnią w czasie hamowania. Podczas gdy tradycyjne klocki bieżnika nie zmieniają wcale lub w bardzo niewielkim stopniu swoje położenie w czasie hamowania, klocki bieżnika opony Eagle F1 Asymmetric 2 - dzięki specjalnie zaprojektowanemu kształtowi - zwiększają swoją powierzchnię w czasie hamowania, co zwiększa powierzchnię styku bieżnika opony z nawierzchnią drogi. Zwiększona powierzchnia styku gwarantuje większą przyczepność, która przekłada się na skrócenie drogi hamowania.

Nowa opona Eagle F1 Asymmetric 2 charakteryzuje się strukturą osnowy z poprzecznym opasaniem, które zwiększa sztywność skrętną opony. Dzięki temu opona gwarantuje większą precyzję kierowania i prowadzenia samochodu, a także krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni. Oprócz zastosowania technologii ActiveBraking, nowa mieszanka gumowa bieżnika - w której zastosowano rzadką mieszankę polimerów o wysokiej masie cząsteczkowej, substancję o dużej zawartości krzemionki oraz żywicę stosowaną w oponach wyścigowych - charakteryzuje się większą przyczepnością na mokrej nawierzchni.

- Nowa opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 sprawia, że kierowca w przypadku hamowania może zatrzymać samochód nawet o trzy metry wcześniej, niż w przypadku innych opon. Niezależna organizacja badawcza TÜV SÜD Automotive jednoznacznie potwierdziła, że Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 charakteryzuje się krótką drogą hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni - powiedział Łukasz Tłuchowski, Senior Brand Manager marki Goodyear w Goodyear Dunlop Tires Polska.

Opona Eagle F1 Asymmetric 2 została dokładnie przebadana - w grudniu 2010 roku - przez niezależny instytut badawczy TÜV SÜD Automotive na torach samochodowych we Francji i Niemczech. Opona osiągnęła bardzo dobre wyniki. Na szczególną uwagę zasługuje droga hamowania na mokrej nawierzchni. Była o trzy metry krótsza w porównaniu ze średnimi wynikami trzech czołowych konkurencyjnych opon. Gdy opona Eagle F1 Asymmetric 2 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 24 km/h. Nowy produkt Goodyeara wykazał dobre osiągi w zakresie hamowania i kierowania na suchej nawierzchni, przy droga hamowania była o dwa metry krótsza niż średnie osiągi trzech czołowych opon konkurencji. Na suchej nawierzchni, kiedy opona Goodyear Eagle F1 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 22 km/h. Testy niemieckiego instytutu badawczego TÜV SÜD Automotive potwierdziły również, że opona Eagle F1 Asymmetric 2 charakteryzuje się najwyższej klasy oporami toczenia w swojej kategorii, przy czym jej opory toczenia są o 7 proc. niższe.

W nowej oponie Eagle F1 Asymmetric 2 zastosowano również doskonale znaną technologię Goodyeara FuelSaving, która zapewnia niższe zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2. Dużą wagę przyłożono do redukcji masy opony. Mniejszy ciężar ogumienia poprawia kierowanie samochodem na suchej drodze, ponieważ masa nieresorowana pojazdu jest zmniejszona i dzięki temu opona lepiej dopasowuje się do nawierzchni.

Inżynierowie Goodyeara zwrócili szczególnie uwagę na trzy obszary:

- zminimalizowaną masę opony dzięki mniejszej ilości gumy oraz zoptymalizowanej budowie, co pozwoliło na redukcję wytwarzanego w czasie jazdy ciepła oraz zmniejszenie oporu toczenia

- nowy rodzaj krzemionki sferycznej, która przyczynia się do zmniejszenia wytwarzania ciepła

- aerodynamiczną konstrukcję ścianki bocznej, która zapewnia znacznie mniejszy opór aerodynamiczny, dzięki czemu jeszcze bardziej zmniejszają się straty energii, zwłaszcza przy dużych prędkościach.

Opona Eagle F1 Asymmetric 2 zapewnia cichą jazdę. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika i zoptymalizowana kolejność klocków (4 Pitches Sequence) z 64 klockami po zewnętrznej stronie opony oraz 72 klockami po wewnętrznej stronie pomagają zmniejszyć poziom hałasu.

Zoptymalizowany komputerowo kształt rowków opony oraz sztywność bieżnika powodują równomierny rozkład ciśnienia w oponie i równomierny rozkład sztywności na całej powierzchni styku opony z podłożem, dzięki czemu osiąga ona dłuższe przebiegi.

Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jest dostępna w 29 rozmiarach:

215/45R17 87 Y

215/45R17 XL 91 Y

225/45R17 91 Y

225/45R17 XL 94 Y

235/45R17 94 Y

235/45R17 XL 97 Y

245/40R17 91 Y

245/40R17 XL 95 Y

235/50R18 XL 101 Y

235/45R18 XL 98 Y

255/45R18 XL 103 Y

225/40R18 88 Y

225/40R18 XL 92 Y

235/40R18 XL 95 Y

245/40R18 93 Y

245/40R18 XL 97 Y

255/40R18 95 Y

285/35R18 97 Y

245/35R18 XL 92 Y

255/35R18 XL 94 Y

255/40R19 XL 100 Y

255/30R19 XL 91 Y

265/30R19 XL 93 Y

275/30R19 XL 96 Y

265/35R18 XL 97 Y

225/35R19 XL 88 Y

235/35R19 XL 91 Y

245/35R19 XL 93 Y

255/35R19 XL 96 Y

W przyszłym roku ofertę uzupełni kolejne 21 rozmiarów.