Celem jest wspólne opracowanie dwusystemowego hybrydowego układu napędowego, który ograniczy zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów samochodu. O ile podstawowy projekt dwusystemowego układu hybrydowego będzie taki sam, każda z firm indywidualnie dokona jego integracji ze stylistyką i przygotuje produkcję pojazdów zgodnie ze specyficznymi wymaganiami każdej marki.

W mieście Troy w stanie Michigan nowe "Centrum Rozwoju Technologii Hybrydowych GM, DaimlerChrysler i BMW" prowadzić będzie prace rozwojowe nad układem modułowym i poszczególnymi komponentami: silnikami elektrycznymi, wysokowydajną elektroniką, okablowaniem, systemami bezpieczeństwa, wykorzystywaniem akumulatorów i systemów kontroli oraz nad jednostkami sterującymi układów hybrydowych. Ponadto Centrum Rozwoju Technologii Hybrydowych odpowiadać będzie za integrację systemu i zarządzanie projektem.

Dwusystemowa technologia hybrydowa to lepsze osiągi, większa oszczędność paliwa i dłuższy zasięg pojazdu w stosunku do samochodów z konwencjonalnym napędem hybrydowym. W trakcie jazdy po mieście, gdy pojazd często zatrzymuje się i rusza, może on być napędzany dwoma silnikami lub silnikiem spalinowym bądź też oba systemy napędowe mogą pracować jednocześnie. Niezależnie od wybranego systemu potencjał oszczędności paliwa układu napędowego jest w pełni wykorzystany.

Podczas jazdy z dużą prędkością, np. na drogach poza miastem czy na autostradach, dwusystemowy układ przełącza się w inny tryb działania. Oferuje on kilka korzyści nawet podczas jazdy ze stałą prędkością. Ze względu na fakt, że pełna moc napędu hybrydowego jest dostępna w trakcie jazdy po stromych pochyłościach, wyprzedzania innych pojazdów czy holowania przyczepy, zużycie paliwa może być ograniczone, a osiągi polepszone nawet podczas jazdy w trybie drugim.

GM i DaimlerChrysler podpisały 22 sierpnia 2005 roku wiążące umowy. Grupa BMW podpisała w dniu dzisiejszym porozumienie z zamiarem zawarcia stałej umowy z GM i DaimlerChrysler w późniejszym okresie bieżącego roku.