Kierunek działalności

Honda nieustannie potwierdza swoje zaangażowanie w zwiększanie bezpieczeństwa jazdy motocyklem, wprowadzając unikalne rozwiązania w tym zakresie. Należą do nich bezpieczeństwo zapobiegawcze, aktywne i bierne. W ramach bezpieczeństwa zapobiegawczego przedstawiono symulator jazdy motocyklem Motorcycle Riding Simulator oraz symulator szkoleniowy Riding Trainer, które uczą, jak zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom na drodze. Trwają również badania nad poprawą widoczności motocykli oraz opracowaniem technologii komunikacyjnych.

Sukces poduszki powietrznej

W 2006 roku, po 15 latach badań, Honda zaprezentowała pierwszą na świecie motocyklową poduszkę powietrzną, którą zamontowano w modelu Gold Wing. Był to przełom w bezpieczeństwie biernym motocykli, gdyż poduszka powietrzna absorbuje energię kinetyczną motocyklisty podczas czołowego zderzenia. Zakrojone na szeroką skalę testy oraz rzeczywiste wypadki mające miejsce w tym czasie potwierdziły skuteczność poduszki w redukowaniu obrażeń motocyklisty. Poduszka powietrza Hondy zdobyła uznanie w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Europie, gdzie otrzymała również wiele nagród za innowacyjne technologie bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo aktywne

Honda poczyniła także duże postępy w rozwijaniu systemów bezpieczeństwa aktywnego, których zadaniem jest zminimalizowanie zagrożenia wypadkiem drogowym. Od czasu wprowadzenia pierwszych seryjnych tarcz hamulcowych w motocyklu CB750 Four w roku 1969, Honda nieustannie dopracowywała układy hamulcowe motocykli, które pozwalają na łatwiejsze i bardziej efektywne kontrolowanie jazdy.

W 1992 roku w modelu ST1100 pojawił się pierwszy układ ABS, będący przełomowym rozwiązaniem. Rok później w modelu CBR1000F wprowadzono pierwszy zintegrowany układ hamulcowy Dual CBS, a w roku 1996 w motocyklu ST1100 Pan-European zaprezentowano system o nazwie "Combined ABS", będący połączeniem obydwu układów.

Zaangażowanie w bezpieczeństwo

Od tego czasu, zaawansowane układy hamulcowe były stosowane w niemal całej gamie modelowej, a rynki europejskie z chęcią otworzyły się na nowe rozwiązania. Prezydent Hondy Takeo Fukui potwierdził, że do 2010 roku te zaawansowane systemy pojawią się w praktycznie każdym modelu o pojemności 250 cm3, lub większej. Honda ogłosiła także, iż opracowała zupełnie nowy, sterowany elektronicznie "e-C-ABS", przeznaczony specjalnie dla motocykli Super Sport.

Sterowany elektronicznie "e-C-ABS" dla motocykli klasy Super SportZalety układu ABS, zapobiegającego blokowaniu się kół podczas hamowania oraz systemu CBS, ułatwiającego kontrolę nad motocyklem i wpływającego na zwiększenie stabilności są już dobrze znane. W nowym systemie tak dostosowano charakterystykę układu, aby sprostałon wymaganiom stawianym motocyklom klasy Super Sport. Ze względu na krótki rozstaw osi, motocykl klasy Super Sport ma tendencję do niestabilnych zachowań podczas gwałtownego hamowania. Nowo opracowany system "brake by wire control" (przewodowej kontroli hamowania ) rozwiązuje ten problem, zapewniając odpowiednią stabilność i kierowalność podczas hamowania.

Wsparcie Hondy dla inicjatyw promujących bezpieczeństwo

Honda w pełni wspiera inicjatywy Unii Europejskiej, mające na celu ograniczenie liczby wypadków śmiertelnych i jest na dobrej drodze do wypełnienia swych obietnic zawartych w Europejskiej Karcie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Rozwijając własne technologie z zakresu bezpieczeństwa, Honda zachęca również całą społeczność motocyklistów do włączenia się w akcję promowania bezpieczeństwa, wierząc, że tylko w ten sposób osiągnie się zamierzony cel.