Promocje, zmiany przepisów, to wszystko spowodowało wzrost sprzedaży nowych aut. Jednak 4,15 proc. to stosunkowo niewiele, by oczekiwać dalszego wzrostu w 2011 roku. Prognozy są zatem bardzo ostrożne.
Liderem polskiego rynku nadal pozostaje Skoda, której importerowi udało się utrzymać poziom sprzedaży z 2009 roku. Podobnie nie zwiększył wyników Ford.
Z pierwszej dziesiątki najlepszy wynik odnotował Hyundai (+20,18 proc.), który sprzedał o 2 532 auta więcej niż w 2009 roku. Lepszy wynik osiągnęła siostrzana Kia ze wzrostem 16,86 proc.
Na tym tle największym przegranym jest włoski Fiat, którego sprzedaż była gorsza o 18,52 proc., co w rzeczywistości oznacza 5 877 samochodów. Spadek odnotowała także japońska Toyota, której sprzedaż była o 9,71 proc. mniejsza niż w 2009 roku, czyli 2 702 samochody mniej niż w 2009 roku.
Marka | Sprzedaż I-XII.2010 | sprzedaż I-XII.2009 | Zmiana (proc.) | Udział w rynku (proc.) |
Skoda | 37 785 | 37 944 | -0,42 | 11,33 |
Volkswagen | 27 868 | 26 640 | 4,61 | 8,26 |
Ford | 26 880 | 26 879 | 0,00 | 8,06 |
Fiat | 25 863 | 31 740 | -18,52 | 7,76 |
Toyota | 25 119 | 27 821 | -9,71 | 7,53 |
Opel | 24 769 | 22 101 | 12,0 | 7,43 |
Renault | 18 754 | 17 292 | 8,45 | 5,62 |
Kia | 16 429 | 14 059 | 16,89 | 4,93 |
Hyundai | 15 077 | 12 245 | 20,18 | 4,52 |
Peugeot | 14 225 | 12 619 | 2,73 | 4,27 |