Promocje, zmiany przepisów, to wszystko spowodowało wzrost sprzedaży nowych aut. Jednak 4,15 proc. to stosunkowo niewiele, by oczekiwać dalszego wzrostu w 2011 roku. Prognozy są zatem bardzo ostrożne.

Liderem polskiego rynku nadal pozostaje Skoda, której importerowi udało się utrzymać poziom sprzedaży z 2009 roku. Podobnie nie zwiększył wyników Ford.

Z pierwszej dziesiątki najlepszy wynik odnotował Hyundai (+20,18 proc.), który sprzedał o 2 532 auta więcej niż w 2009 roku. Lepszy wynik osiągnęła siostrzana Kia ze wzrostem 16,86 proc.

Na tym tle największym przegranym jest włoski Fiat, którego sprzedaż była gorsza o 18,52 proc., co w rzeczywistości oznacza 5 877 samochodów. Spadek odnotowała także japońska Toyota, której sprzedaż była o 9,71 proc. mniejsza niż w 2009 roku, czyli 2 702 samochody mniej niż w 2009 roku.

Marka Sprzedaż I-XII.2010 sprzedaż I-XII.2009 Zmiana (proc.) Udział w rynku (proc.)
Skoda 37 785 37 944 -0,42 11,33
Volkswagen 27 868 26 640 4,61 8,26
Ford 26 880 26 879 0,00 8,06
Fiat 25 863 31 740 -18,52 7,76
Toyota 25 119 27 821 -9,71 7,53
Opel 24 769 22 101 12,0 7,43
Renault 18 754 17 292 8,45 5,62
Kia 16 429 14 059 16,89 4,93
Hyundai 15 077 12 245 20,18 4,52
Peugeot 14 225 12 619 2,73 4,27