Pierwszy face lifting FX od czasu rozpoczęcia jego sprzedaży w Europie w 2008 roku to cały pakiet udoskonaleń, nadających autu nowego wyrazu. Odświeżony model zyskuje jeszcze więcej genów właściwych FX-owi, które cieszyły się tak wielką popularnością wśród nabywców auta w Europie. O jego popularności świadczą między innymi wyniki sprzedaży - w 2011 roku, przy 7-proc. spadku sprzedaży w segmencie, Infiniti FX odnotował wzrost o 31 proc.

FX na rok 2012 jeszcze bardziej przypomina z wyglądu samochód sportowy niż kanciastego crossovera. Może się poszczycić jeszcze lepszą prezencją niż poprzednia wersja, a to za sprawą starannie przeprowadzonych zmian w stylistyce przodu samochodu, a także nowych kolorów lakieru i wzorów felg aluminiowych. Ekspresyjny wygląd osiągnięto poprzez przeprofilowanie sekcji zderzaka i wprowadzenie subtelnych zmian w kształcie grilla chłodnicy. Zmiany te bazują na stylistyce samochodu koncepcyjnego z roku 2009 - Infiniti Essence.

Sportowy charakter w wersjach GT i GT Premium zaakcentowano nową stylistyką pięcioramiennych 20-calowych felg. Wersje sportowe, których najważniejszym elementem jest układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Steering), nadal wyposażone są w charakterystyczne 21-calowe felgi. W ofercie FX-a pojawiły sie też dwa nowe kolory: niebieski Iridium Blue oraz grafitowo-szary Graphite Shadow. Lakier w kolorze Iridium Blue jest oferowany wyłącznie dla modelu FX i to z samonaprawiającą się zewnętrzną powłoką lakierniczą Scratch Shield.

- Nabywcy kochają wygląd FX-a i jego styl jazdy, dlatego nie mamy zamiaru wprowadzać zmian dla samych zmian - powiedział Bernard Loire, wiceprezes Infiniti na Europę i Bliski Wschód. - Zamiast tego skoncentrowaliśmy się na uwypukleniu charakterystycznych genów - dodoał.

Gamę FX na rok 2012 tworzą cztery wersje. FX37 GT (w cenie 268 475 zł) to wersja w pełni luksusowa, napędzana silnikiem benzynowym V6 Infiniti o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM. Wersja podstawowa FX30d oferuje taką samą dozę luksusu, ale jest bardziej ekologiczna. Trzylitrowy silnik Diesla V6 o mocy 238 KM i imponującym momencie obrotowym 550 Nm emituje tylko 238 gramów CO2 na kilometr. Pomimo swoich wysokich osiągów wersja FX30d GT (w cenie 269 900 zł) spala w cyklu mieszanym tylko 9 litrów paliwa na 100 km.

Wersje S są oczywiście bardziej sportowe i wszystkie one - z wyjątkiem FX37 - są teraz wyposażane w układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Steering). Nowością w wyposażeniu tych wersji jest także między innymi system ciągłej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC - Continuous Damping Control). Od innych wersji odróżniają się 21-calowymi felgami aluminiowymi, przyciemnionymi kloszami lamp przednich, znaczkiem z czerwoną literą "S" na karoserii, bocznymi wlotami powietrza oraz nakładkami na progi w kolorze ciemnego chromu. Cena FX37 S to 278 875 zł, zaś FX30d S - 280 300 złotych.

Wyposażenie wersji Premium, zarówno GT jak i S, w standardzie obejmuje systemy nawigacji i rozrywki oraz zestawy elementów bezpieczeństwa, w śród których znajduje się m.in. system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention). Zarówno model z silnikiem benzynowym V6, jak i z silnikiem Diesla V6 są dostępne w wersjach Premium, natomiast flagowy model FX50 z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 390 KM dostępny jest tylko w wersji S Premium.

Wszystkie FX-y są wyposażane w czuły na moment obrotowy inteligentny system napędu na cztery koła oraz w siedmiobiegową adaptacyjną przekładnię automatyczną.

Ponieważ specyfikacja FX-a jest tak bogata, to dostępne są tylko dwie opcje dodatkowe: lakier metalizowany w cenie 4 600 zł oraz pakiet multimedialny, obejmujący nawigację HDD z dyskiem o pojemności 30 GB oraz system nagłośnienia Bose Premium Sound System, w cenie 12 250 złotych, przy czym ten ostatni należy do wyposażenia standardowego wersji GT oraz S Premium. Bez dopłaty nabywcy mogą wybrać wykończenie wnętrza czarnym lakierem zamiast standardowych listew wykonanych z drewna klonu płomienistego, stosowanego przez lutników.

Gama modeli Infiniti FX na rok 2012 dostępna jest teraz w Centrach Infiniti w całej Europie. Zgodnie z zapowiedziami z marcowego Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego rozpoczęto też przyjmowanie zamówień na topowy model gamy - wersję FX Sebastian Vettel. Na całym świecie będzie dostępnych tylko 200 egzemplarzy tego modelu z silnikiem V8 o mocy 420 KM, a dostawy do klientów rozpoczną się w 2013 roku.