Warto wiedzieć, że tak jak rozwija się branża motoryzacyjna, tak samo zmieniają się samochodowe instalacje LPG. Obecnie są to nowoczesne urządzenia wykonane z wysokiej klasy materiałów, bezpieczne i niezawodne. Z pewnością wiele w tym zasługi samych producentów, którzy nie szczędzą środków i czasu na stałe ulepszanie swoich produktów oraz poprawiania ich jakości.

Instalacje LPG obecnie mogą być instalowane nawet w nowoczesnych samochodach. Wiele marek samochodowych zaoferowało już swoim klientom fabrycznie nowe modele z wmontowanymi instalacjami LPG. Szybka reakcja rynku samochodowego jest najlepszym dowodem na to, iż obecnie instalacje LPG to nowoczesne i pożądane urządzenia, które pozwalają nie tylko chronić nasz portfel, ale i środowisko naturalne.

Czy gaz ma wpływ na kondycję silnika naszego samochodu? Gaz LPG nie niszczy silnika – to, co wpływa na pogarszanie osiągów samochodów to przede wszystkim stosowanie nieodpowiednich elementów instalacji oraz jej zła regulacja. Aby więc nasz samochód jak najdłużej zachowywał swoją sprawność warto pamiętać, że instalacja musi zostać odpowiednio dobrana do konkretnego modelu silnika, jak również założona przez profesjonalistów. Niestety, to zazwyczaj korzystanie z tańszych i mniej pewnych „specjalistów” sprawia, iż bardzo szybko pojawiają się pierwsze problemy z naszą instalacją.

Ryzyko wybrania niepewnej firmy instalującej gaz

Wielu właścicieli samochodów, decydując się na zamontowanie instalacji LPG, pragnie jak najbardziej zmniejszyć koszt tej inwestycji. Poszukując na lokalnym rynku osób oferujących najniższe ceny takich usług, narażą jednak swój samochodów na szwank, a swój portfel na jeszcze większe wydatki. Nieuczciwi lub niekompetentni instalatorzy z rozmysłem lub nieumyślnie „idą na skróty”, aby zwiększyć swój zysk, lub najzwyczajniej zyskać na czasie.

Jakie błędy rozmyślnie popełniają instalatorzy LPG? Jeden z najpowszechniejszych dotyczy wtryskiwaczy oraz gwintowania. Montaż wtryskiwaczy gazu wymaga wywiercenia otworów w kolektorze dolotowym na każdy z nich. Wiele stacji wykonuje to w sposób niedbały, bez demontażu kolektora, co pozwala na znaczne skrócenie czasu pracy. To powoduje, iż w końcowym etapie pracy kolektor nie zostaje oczyszczony. Niestety, efektem takiego działania część opiłków pozostaje w kolektorze dolotowym, po czym zostaje zassana do silnika po jego uruchomieniu.

Kolejnym problemem może być stosowanie tanich i niskiej jakości instalacji, które nie są w stanie harmonijnie pracować z konkretnymi silnikami. Taka sytuacja ma miejsce, kiedy nieuczciwi instalatorzy pragną zaoferować najniższą cenę za swoje usługi.

Godne zaufania firmy montażowe

Godne zaufania firmy LPG powinny dać nam gwarancję udanej konwersji samochodu na gaz poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii, zgodnych komponentów oraz precyzyjną regulację.

Czego jeszcze możemy oczekiwać od profesjonalnej firmy montującej instalacje gazowe? Przede wszystkim karty gwarancyjnej, która pozwoli nam na zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości i ich naprawę. Wiele firm oferuje również wyciąg ze Świadectwa Homologacji, atest na zbiornik oraz pełny rachunek czy fakturę.

Podczas wyboru konkretnej firmy warto przeprowadzić wywiad z osobami, które również skorzystały z jej usług, jak również dowiedzieć się, czy zamontowane instalacje sprawiały jakikolwiek problem. Wybierając rzetelną firmę, możemy także liczyć się z profesjonalnym traktowaniem oraz odpowiedzią na każde pytanie związane z przeprowadzanymi pracami instalacyjnymi.

Stosowanie LPG a spadek osiągów silnika

Wiele osób uważa, iż montowanie instalacji LPG znacząco wpływa na moc i osiągi silnika. Prawda wygląda jednak inaczej. Liczne testy wykazały, że faktyczny spadek mocy silnika wynosi ok. 4%, jednak dla przeciętnego kierowcy jest to więc całkowicie niewyczuwalna zmiana.

Aby przekonać się, iż zainstalowana w naszym samochodzie instalacja LPG działa prawidłowo i nie wpływa negatywnie na pracę silnika, przydana okaże się wizyta w hamowni, przed i po montażu instalacji LPG. Pozwoli ona uzyskać i porównać szczegółowe dane dotyczące osiągów silnika, w tym najważniejsze: krzywą mocy oraz krzywą momentu obrotowego silnika.