Dotychczas producent potwierdzał oficjalnie dwie wersje nadwozia – pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Obecnie coraz częściej mówi się o ponownym poszerzeniu oferty o czterodrzwiowy sedan.

Trudno powiedzieć, dlaczego producent miałby zdecydować się na produkcję dwóch do siebie zbliżonych modeli. W ofercie bowiem jest liftback Skoda Rapid z pojemnym bagażnikiem i z całą pewnością pod tym względem auta te będą mogły sobie odbierać klientów.

Trzecia generacja Skody Fabia nie otrzyma platformy koncernowej MQB, co konstrukcyjnie ogranicza szerokość tego auta, co jest też powszechnie uważane za wadę tego modelu. Auto powstanie platformie PQ25, która znana jest już z obecnej generacji Volkswagena Polo. Trudno jednak oczekiwać, by Skoda była lepsza od koncernowego lidera w tym segmencie.

Producent z Mlada Boleslav nie będzie już miał w ofercie Fabii RS, która zostanie zastąpiona sportowymi pakietami Monte Carlo.