Na branżowych targach autobusowych Kielce 2004, które będą miały miejsce w dniach 9-10 września Solaris Bus & Coach zaprezentuje dwie nowości: Solarisa Urbino typu Low Entry i Solarisa Urbino o napędzie gazowym. Dodatkową atrakcją stoiska będzie tysięczny autobus wyprodukowany pod marką Solaris. Wystawiany w Kielcach Solaris Urbino z numerem 1000 powstaje we współpracy z Zakładami Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Na targowym stoisku będzie miało miejsce uroczyste przekazanie autobusu przedstawicielom krakowskiego MPK.
Z kolei na targach branżowych IAA w niemieckim Hanowerze międzynarodowej
publiczności po raz pierwszy zaprezentowane zostaną dwa nowe autobusy polskiego producenta: Solaris Urbino trzeciej generacji i Solaris Urbino III typu Low Entry. Trzecim modelem jaki od 23 do 30 września będzie prezentowany na polskim stoisku jest autobus turystyczny Solaris Vacanza 13. Motto stoiska Solaris Bus & Coach na tegorocznym IAA brzmi "Made in Poland. Made for Europe".
Zapowiadane na jesień premiery nowych modeli autobusów firmy Solaris Bus & Coach adresowane są głównie do klientów zainteresowanych autobusami do obsługi linii miejskich i podmiejskich.
Nowa, trzecia już generacja miejskich autobusów niskopodłogowych Solaris Urbino III to ulepszona wersja produktu wprowadzonego na rynek przed czterema laty. Solaris Urbino III jest połączeniem nowoczesnego designu z niezawodnością wypróbowanych rozwiązań technicznych. Udoskonalenia wprowadzone w Solaris Urbino III to nowocześniejsze, lepsze jakościowo elementy podnoszące komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz ułatwiające jego codzienną obsługę. Solaris Urbino nowej generacji ma odmienną od dotychczasowej linię sylwetki i wnętrze. Wprowadzone zmiany wzornictwa Solarisa Urbino III widoczne są m.in. w kształcie linii frontu autobusu, osłony tablicy kierunkowej, zderzaków, przedniej maski a także osłon tylnych świateł. Z wyglądem zewnętrznym Solarisa Urbino III koresponduje równie nowatorskie wnętrze, w którym ergonomia kształtów i praktyczność rozwiązań idzie w parze z ciekawą kolorystyką i wszechobecnym poczuciem bezpieczeństwa. Z kolei techniczny charakter wnętrza autobusu podkreśla obszar zabudowy silnika, którego optyczną atrakcją jest wbudowany w wieżę obrotomierz.
Niskowejściowy Solaris Urbino typu Low Entry to propozycja skierowana do przewoźników poszukujących pojazdów o maksymalnej liczbie miejsc siedzących, dostosowanych do przewożenia pasażerów także na dłuższych trasach, a jednocześnie ekonomicznych w zakupie i eksploatacji. Zasadniczą zaletą Solarisa Urbino Low Entry jest możliwość łatwego wsiadania pasażerów do autobusu a następnie bezproblemowego przemieszczenia się w głąb pojazdu i zajęcie miejsca na fotelu, tak by jego pasażerowie odczuwali najwyższy komfort jazdy. Wygodne poruszanie się we wnętrzu autobusu zapewnia w 50% niska podłoga, która od połowy, tj. od drugich drzwi pojazdu zastąpiona jest podestem z miejscami siedzącymi. Przejście z niskiej podłogi na podest umożliwiają dwa stabilne stopnie. Model Low Entry oferuje miejsca siedzące 42 + 1 pasażerom.
Pomysł powstania autobusu miejskiego o napędzie gazowym Solaris Urbino CNG powstał w odpowiedzi na sytuację rynkową i rosnące zapotrzebowanie na środki komunikacji miejskiej o napędzie na paliwa alternatywne. Podstawą konstrukcji Solaris Urbino CNG stał się typowy autobus miejski, w którym przeprowadzono istotne zmiany takie jak umieszczenie na konstrukcji dachu butli z gazem sprężonym do 200 atmosfer, budowę systemu instalacji nisko- i wysokociśnieniowej do dekompresji gazu, oraz zastosowanie specjalnego, wysoce ekologicznego i cichego silnika spełniającego normy czystości spalin odpowiadające standardom Euro IV.