Juke Shiro to nazwa nieprzypadkowo wybrana dla tej wersji Nissana Juke, zaprezentowanej na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli. Shiro to po japońsku "biały" - i to właśnie białe akcenty zdominowały wnętrze specjalnej edycji małego crossovera. Konsola centralna, inspirowana kształtem baku motocykla, która dotychczas była dostępna wyłącznie w kolorze czerwonym lub szarym, w Shiro jest biała. Biała jest również górna część podłokietników na drzwiach.

Szwy na skórzanej kierownicy i rękojeści dźwigni zmiany biegów, a także skórzanych fotelach mają kolor biały. Spod perforowanej skóry na siedzisku i oparciu foteli widać białą podściółkę. We wnętrzu zdominowanym przez czerń i głębokie szarości białe akcenty dodają elegancji i pozwalają jeszcze bardziej zindywidualizować posiadany egzemplarz Juke.

Z zewnątrz Juke Shiro można rozpoznać po ciemnoszarych 17-calowych aluminiowych obręczach kół, matowo srebrnym wykończeniu klamek i lusterek bocznych oraz błyszczącym słupku B. Juke Shiro jest oferowany w takich samych kolorach, jak pozostałe wersje Juke oraz dodatkowo w specjalnym kolorze Nightshade - czyli głębokim fiolecie zarezerwowanym tylko dla tej wersji.

- Motywem przewodnim Juke jest indywidualizm. Juke wyróżnia się na tle samochodów w swojej klasie, co doceniają klienci z całej Europy. Juke Shiro z wyrazistym wnętrzem z białymi akcentami to kolejna możliwość wyboru takiego Juke, który najlepiej pasuje do stylu i gustu jego przyszłego użytkownika - powiedział Gareth Dunsmore, menedżer produktu odpowiedzialny za model Juke w Europie.

Juke Shiro oparty na wersji Tekna jest oferowany z trzema silnikami do wyboru - 1,5 dCi 110 KM, wolnossącym benzynowym 1,6 117 KM oraz turbodoładowaną jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem 1,6 DIG-T rozwijającą moc 140 190 KM. Silniki napędzają koła przednie za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej przekładni manualnej, w zależności od zastosowanej jednostki napędowej.

Juke Shiro 1,6-litre DIG-T można także zakupić z zaawansowanym napędem All-Mode 4x4 i z indywidualnym rozdziałem momentu obrotowego na wszystkie koła (system TVS) i przekładnią bezstopniową najnowszej generacji. Torque Vectoring System (TVS) ogranicza podsterowność, dzięki czemu Juke charakteryzuje się najlepszymi w swojej klasie właściwościami jezdnymi mimo zwiększonego prześwitu i bez uszczerbku dla komfortu jazdy.

Do standardowego wyposażenia należy też Nissan Connect, czyli zaawansowane centrum medialno-komunikacyjno-nawigacyjne, kolorowa kamera cofania, inteligentny kluczyk i system uruchamiania silnika przyciskiem w desce rozdzielczej, podgrzewane przednie fotele, automatyczna klimatyzacja, wycieraczki i reflektory z czujnikami deszczu i zmierzchu, składane lusterka boczne oraz przyciemniana tylna szyba.

Standardem jest również Nissan Dynamic Control System optymalizujący dynamikę pojazdu. Bezpieczeństwo zapewniają ESP, sześć poduszek powietrznych, ABS z EBD i systemem wspomagania hamowania awaryjnego oraz trzy zagłówki z tyłu.

Do Juke Shiro przygotowano pakiet funkcjonalnych i dopasowanych do białego wnętrza akcesoriów, takich jak centralny podłokietnik ozdobiony białymi szwami, spełniający rolę dodatkowego schowka, chromowane i podświetlane na biało osłony progów przy przednich drzwiach, oraz welurowe dywaniki z emblematem Juke pod przednie i tylne siedzenia.

W zależności od rynku powyższy pakiet jest dostępny jako opcja lub integralna część wyposażenia specjalnej wersji Shiro.

Od premiery w 2010 roku Juke wprowadził niemało zamieszania w konkurencyjnym segmencie B. Połączenie surowości SUV-a ze sportowym stylem wyróżnia go na tle rywali, a oryginalne wzornictwo jest atrakcyjne zwłaszcza dla osób poszukujących odmienności. Juke Shiro powoli im jeszcze wyraźniej zamanifestować ten aspekt ich osobowości.

Juke produkowany w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii inspiruje klientów z całej Europy. Dzięki temu modelowi fabryka w Sunderland ustanowiła nowy rekord produkcji, która w 2011 roku wyniosła 480 485 egzemplarzy. Kontynuując sukces starszego brata, czyli modelu Qashqai, mały crossover Juke przekroczył wszelkie oczekiwania pod względem popularności na rynku. W zeszłym roku sprzedano go w liczbie 136 282 egzemplarzy, a wiele wskazuje na to, że w 2012 roku wynik ten będzie jeszcze lepszy.

Zgodnie z zasadą ciągłego rozwoju realizowaną przez Nissana w 2011 roku w Juke wprowadzono istotne zmiany konstrukcyjne. Zmiana wartości przełożenia przekładni głównej w wolnossącej wersji benzynowej oraz w wersji z silnikami Diesla umożliwiła obniżenie spalania. Poprawiła się także kultura pracy zespołu napędowego, który działa ciszej bez uszczerbku dla dynamiki pojazdu.

Emisja w egzemplarzach wyposażonych w silnik benzynowy 1,6 117 KM wynosi obecnie tylko 139 g/km, a model z silnikiem Diesla 1,5 emituje CO2 w ilości zaledwie 129 g/km, co uprawnia go do emblematu Pure Drivr umieszczanego na Nissanach z emisją poniżej 130 g/km.