Alfa Mussoliniego (a właściwie jego kochanki, bo to ona je głównie używała) to 2-drzwiowe coupe wyprodukowane w 1939 roku. Karoseria wykonanna jest z aluminium.
Pod maską Alfy 6C 2500 S pracuje silnik 6-cylindrowy o pojemności 2443 ccm i mocy 95 KM. Skrzynia 4-biegowa, trzy gaźniki,prędkość maksymalna to 155 km/h.
Auto ma ciekawą i dramatyczną zarazem historię. W czasie II wojny światowej należało do włoskiego dyktatora Benito Mussoliniego, który udostępnił je swojej kochance.
W kwietniu 1945 roku, kiedy Alianci wchodzilo d Włoch, Mussolini wraz ze swoją partnerką Clarettą Petacci próbowali uciec z Włoch do Szwajcarii właśnie Alfą Romeo 6C 2500 S.
Mussolini wraz ze swoją konkubiną oraz jej rodziną zamierzali ubiegać się o azyl w Szwajcarii – na samochód, którym uciekali założyli hiszpańskie, dyplomatyczne tablice rejestracyjne.
Zostali jednak zatrzymani przez posterunek partyzantów, a niedługo później Mussolini zginął powieszony.
Alfa dyktatora została skonfiskowana przez nowe władze włoskie, w 1946 roku została przejęta przez oficera armii amerykańskiej, a w 1949 r. trafiła do USA. Po kilku latach auto uległo awarii i stało w garażu przez wiele lat.
W 1967 roku Alfę po Mussolinim kupił krewny amerykańskiego oficera, ale nie odremontował samochodu. W 1970 roku rozebrane częściowo auto zostało sprzedane za... 300 dolarów. Nowy właściciel ustalił, że auto jest historyczne i jeździła nim kochanka Mussoliniego.
Kolejnym właścicielem Alfy – w latach 70. – zostało muzeum w Las Vegas.
Od 1998 roku Alfa jest znów w Europie – została gruntownie odrestaurowana według oryginału. W 2007 roku wygrała konkurs elegancji w Villa d'Este we Włoszech.
Cena Alfy po Mussolinim szacowana jest na 2-2,5 miliona euro.
A oto galeria zdjęć historycznej Alfy 6C 2500 S Touring.