Oprócz Polski wzięło w niej udział 30 państw, a wśród wielu ciekawych eksponatów znalazły się też produkowane wówczas samochody.

Pierwsza w odbudowanej Polsce

Foto: auto świat / Auto Świat

Zaprezentowano 42 marki, m.in. angielskie Humbery, Hillmany i Morrisy, austriackie Austro-Daimlery i Steyry, czechosłowackie Pragi, Skody, Tatry i Zbrojowki, włoskie Fiaty i Lancie, do tego oczywiście marki niemieckie, francuskie i amerykańskie.

Od najtańszych aut do luksusowych

Foto: auto świat / Auto Świat

Z polskich producentów swoje konstrukcje wystawiły: Państwowe Zakłady Inżynieryjne, Urus oraz mała firma Iradam, prezentująca projekt samochodu o tej samej nazwie.

Polacy, Czesi, Niemcy, Włosi...

Foto: auto świat / Auto Świat

W relacji z wystawy miesięcznika „Auto” autor zwracał uwagę na nowość – podwozie z silnikiem Diesla. Była to zapowiedź samochodu osobowego z silnikiem wysokoprężnym. Jednak masowa produkcja osobówek z dieslem pod maską ruszyła dopiero w 1936 roku (Mercedes 260 D).

Dużo uwagi w opisie wystawy poświęcono stoisku Państwowego Monopolu Spirytusowego, gdzie prezentowana była aparatura do wyrobu odwodnionego spirytusu – głównego składnika mieszanki do napędu silników spalinowych.

Auta, motocykle, samoloty...

Foto: auto świat / Auto Świat

Autor zwracał uwagę, że w tym czasie wiele europejskich firm samochodowych stosowało do napędu silników mieszankę spirytusową.