Jak zawsze 148 arcyciekawych stron do poczytania. Co polecamy? Przeczytać AŚ Classic od deski do deski. A w szczególności – temat okładkowy: „Rywale z PRL-u". To historia oraz porównanie Fiata 125p 1500 oraz radzieckiej Łady 1500. Która konstrukcja była lepsza? Zwycięzcą naszego testu jest... Zajrzyjcie na 52 stronę AŚ Classica.

Polecamy także obszerny materiał o Mercedesie 190 SL (pierwsza seria SL z 1958 roku). To jedno z najpiękniejszych powojennych aut. Oprócz artykułu polecamy także film o 190-tce na naszej stronie WWW. Zobaczycie, jak jeździ ten roadster, dowiecie się też wielu ciekawostek (także obyczajowych) o tym aucie.

Opisujemy także tytanów sportu samochodowego: Porsche 911 RSR 2.8, Lancię Stratos HF, Opla Kadetta C GT, Hudsona Horneta, Audi Sport Quattro, Bentleya 3 Litre Speed i Forda Escorta RS 1600.

Mamy też coś dla miłośników włoskiej motoryzacji – 5 Spiderów: Fiata 850 Sport, Maserati Biturbo, dwie Alfy Romeo: 2000 Fastback oraz Touring, Pininfarinę Spidereuropa Volumex. To piękne auta z seksapilem, który nie znika wraz z wiekiem.

Dla amatorów potężnych motorów mamy porównanie 4 aut z silnikami 7-litrowymi: Mercedesa 450 SEL, Cadillaca Fleetwood 60 Special, ISO Grifo i Pontiaca Catalinę Safari.

Dla amatorów historii polskiej motoryzacji przygotowaliśmy artykuły o historii Poloneza i o FSC, czyli Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie.

Wpisując się w modę na auta elektryczne, przypominamy ich początki – sięgające... końca XIX wieku! Tak, auta z napędem elektrycznym mają już ponad 100 lat.

Auto Świat Classic był ostatnio na kilku ciekawych imprezach – mamy nadzieję, że relacje z nich zainteresują Was. Opisujemy m.in. Festival of Speed w Goodwood (W. Brytania), przedstawiamy relacje z najpiękniejszego wyścigu klasyków Mille Miglia 2018 oraz ze spotkania kolekcjonerów w pałacu w Mierzęcinie (Classica Mierzęcin).

Zauważyliśmy także 50-lecie Jaguara XJ – przedstawiamy dostojnego jubilata w obszernym artykule.

Przedstawiamy także człowieka, którego nazwisko znane jest wszystkim w motoryzacyjnym świecie, choć sam nie zaprojektował żadnego auta. Chodzi o Sergio Pininfarinę. Prezentujemy kilkadziesiąt klasyków, które wyszły z jego pracowni.

Miłej lektury!