Na terenie lotniska niedaleko Motoareny w Toruniu przedstawiciele 36 krajów z całego świata spędzili tydzień na kempingu, świętując w specjalnie utworzonym miasteczku. Co ciekawe, w zlocie oprócz przedstawicieli wszystkich krajów europejskich uczestniczyli także fani modelu z Nowej Zelandii, Australii i Chile.

Jeszcze przez wiele tygodni po imprezie Citroëny 2CV były widoczne na polskich drogach – wiadomo, „kaczki” zawsze latają w kluczach!

Po gorącym lecie nieubłaganie zbliża się jesień i wcześniej czy później pogoda ulegnie zmianie – cytując klasyka: „taki mamy klimat”. A skoro tak, to może warto pomyśleć o aucie z napędem na obie osie? I nie chodzi tylko o taplanie się w błocie (choć oczywiście też!), lecz także o lepszą trakcję i bezpieczeństwo („Klasyki z napędem 4x4”,).

W tym numerze dużo miejsca poświęcamy tematom rynkowym. Eksperci z niemieckiego Classic Data starają się odpowiedzieć na pytanie, czy każdy Mercedes w przyszłości będzie klasykiem i które modele w najbliższym czasie mają na to największe szanse.

Przyglądamy się bliżej VW T3, który stał się już bardzo cenionym autem kolekcjonerskim. Sprawdzamy, czy warto w ogóle oglądać najtańsze propozycje na rynku. Bardzo podobną tematyką zajmujemy się w porównaniu ofert dwóch 12-cylindrowych Jaguarów. Mamy nadzieję, że nasze rady pozwolą tym, którzy dopiero zastanawiają się nad kupnem podobnego samochodu, uniknąć niepotrzebnych wydatków.

Gdy zamykaliśmy ten numer, w USA wybuchła afera – VW montował w swoich autach z dieslami oprogramowanie zmniejszające emisję tlenków azotu, ale tylko podczas pomiarów testowych. Opisywany przez nas VW T1 został gruntownie sprawdzony i możemy przysiąc, że w latach 50. firma była czysta jak łza!

Zapraszamy do lektury

Auto Świat Classic 5/2015 Foto: archiwum / Auto Świat
Auto Świat Classic 5/2015