Prototypowy pojazd miał wiele nowoczesnych rozwiązań, m.in. elektromagnetyczną preselekcyjną przekładnię oraz chłodnicę silnika umieszczoną z przodu auta (silnik był z tyłu).
Skoda 935 była studium szybkiego pojazdu autostradowego, zbudowano ją jako konkurentkę dla produkowanej w latach 30. XX wieku Tatry T77.
Niestety, pojazd powstał tylko w jednym egzemplarzu, nie podjęto produkcji seryjnej.
W 1939 roku prototypową Skodę 935 sprzedano – nabywcą był kierowca z Mladej Boleslav.
Auto przetrwało II wojnę, a w 1968 roku zostaało odkupione przez powstałe wówczas Muzeum Skody.
Przez lata Skoda 935 stała w muzealnym magazynie, a kilka lat temu rozpoczęto jej generalny remont.
Prace nad odbudową auta zostaną zakończone za kilka miesięcy. Skoda z czarnym, antracytowym nadwoziem z muzealnych warsztatów trafi na główną ekspozycję.
Dane techniczne prototypu ŠKODA Š935 |
Galeria zdjęć
Dane techniczne prototypu ŠKODA Š935 (Typ 935), 1935 silnik: przeciwsobny (bokser), czterocylindrowy, rozrząd OHV, aluminiowy blok z wymiennymi tulejami cylindrów, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa z przodu pojazdu, umieszczony wzdłużnie z tyłu, przed osią tylną, napęd kół tylnych średnica cylindra: 84 mm, skok tłoka: 90 mm, objętość skokowa: 1995 ccm zasilanie: dwa gaźniki opadowe Zenith moc maksymalna: 55 KM przy 3500 obr./min instalacja elektryczna: o napięciu 12V, prądnica i aparat zapłonowy firmy Scintilla układ smarowania: 81 Nm/4000 obr./min (około 100 Nm/4500 obr./min) układ smarowania: ciśnieniowy, podwójny filtr oleju skrzynia przekładniowa: firmy Cotal, czterostopniowa, preselekcyjna, sterowana elektromagnetycznie dźwignią z kolumny kierownicy, umieszczona wraz z przekładnią główną za silnikiem układ hamulcowy: na wszystkich kołach hamulce bębnowe, hydrauliczne, jednoobwodowe ciekawostka: zbiornik paliwa i przewód cieczy chłodzącej łączący silnik z radiatorem umieszczone wewnątrz centralnej rury nośnej podwozia, drugi zbiornik paliwa w przedniej części pojazdu nadwozie: pięciomiejscowe (dwa odrębne fotele przednie i obszerna kanapa tylna), konstrukcji mieszanej, drewniany szkielet, panele poszycia stalowe i aluminiowe; aerodynamiczne, reflektory zintegrowane z błotnikami, pokrywy kół tylnych, płetwa na pokrywie silnika wymiary nadwozia: długość 4860 mm, szerokość 1680 mm, wysokość 1540 mm, rozstaw osi 3200 mm podwozie: rurowa rama nośna rozwidlona z tyłu pod silnik, z poprzeczkami nośnymi nadwozia zawieszenie: niezależne, wahacze poprzeczne z przodu, z tyłu dzielona oś wahliwa, resory poprzeczne – dolny dla zespołu kół przednich i górny – dla tylnych, napędzanych masa własna: ok. 1200 kg Skoda 935
Skoda 935
Skoda 935