Prototypowy pojazd miał wiele nowoczesnych rozwiązań, m.in. elektromagnetyczną preselekcyjną przekładnię oraz chłodnicę silnika umieszczoną z przodu auta (silnik był z tyłu).

Skoda 935 była studium szybkiego pojazdu autostradowego, zbudowano ją jako konkurentkę dla produkowanej w latach 30. XX wieku Tatry T77.

Niestety, pojazd powstał tylko w jednym egzemplarzu, nie podjęto produkcji seryjnej.

W 1939 roku prototypową Skodę 935 sprzedano – nabywcą był kierowca z Mladej Boleslav.

Auto przetrwało II wojnę, a w 1968 roku zostaało odkupione przez powstałe wówczas Muzeum Skody.

Przez lata Skoda 935 stała w muzealnym magazynie, a kilka lat temu rozpoczęto jej generalny remont.

Prace nad odbudową auta zostaną zakończone za kilka miesięcy. Skoda z czarnym, antracytowym nadwoziem z muzealnych warsztatów trafi na główną ekspozycję.

Dane techniczne prototypu ŠKODA Š935