W grudniu 1958 roku właścicielem roadstera BMW 507 stał się legendarny amerykański piosenkarz Elvis Presley, który wówczas odbywał zasadniczą służbę wojskową w Niemczech. Nabywca zapłacił za to auto 3750 dolarów amerykańskich.
Ten konkretny egzemplarz został wyprodukowany w 1957 roku i ma numer 70 079. Jak się okazuje, wcześniej to auto należało do floty testowej BMW i miało za sobą generalny remont jednostki napędowej i kilka innych napraw.
Presley chciał się wyróżniać na drodze, więc zlecił przemalowanie auta na kolor czerwony. Była to identyczna barwa jaką znaliśmy z ówczesnych modeli Porsche.
Po zakończeniu służby wojskowej w 1960 roku Elvis Presley zdecydował się na wywiezienie swojej ikony do USA. W transporcie pomogła mu armia amerykańska.
Ostatecznie, po kolejnych dwóch latach używania BMW 507 zostało sprzedane. Nabywcą był Tommy Charles, który pracował u dilera Chryslera w Nowym Jorku.
Nowy właściciel zdecydował się na modyfikacje. Do BMW 507 zamontowano typowy amerykański ośmiocylindrowy silnik z przekładnią Borg-Wagner oraz mocniejsze tylne zawieszenie. Auto przystosowane zostało do udziału w sprintach.
Obecnie ten wyjątkowy egzemplarz BMW 507, a właściwie to co z niego pozostało ponownie trafił do Monachium. Jego renowacja do stanu pierwotnego potrwa prawie dwa lata.
Galeria zdjęć
Roadster produkowany w latach 1956-1959 przez BMW. Napędzany silnikiem V8 o pojemności 3,2 litra i mocy 150KM. Pozwalało to rozpędzić się do 100km/h w 8 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 215km/h.
Światowej sławy piosenkarz kupił ten egzemplarz podczas służby wojskowej w Niemczech.
Auto miało luksusowe wnętrze z czerwoną tapicerką.
Zawieszenie tego modelu miało podwójne wahacze poprzecznych z drążkami skrętnymi i stabilizatorem z przodu oraz sztywny mostu, wahacze wzdłużne, poprzeczne wahacze trójkątne i drążki skrętne z tyłu. Hamulce, początkowo bębnowe zastąpiono później na przednich kołach wydajniejszymi tarczowymi.
Auto miało luksusowe siedzenia, które zgodnie z wówczas obowiązujcymi przepisami nie posiadało zagłówków.
Wnętrze po latach użytkowania przez kilku właścicieli wymaga gruntownej renowacji.
Brakuje niektórych elementów wnętrza.
Zachował się oryginalny radioodbiornik.
W 1956 BMW 507 kosztowało 26 500 DEM. Z wyprodukowanych 253 egzemplarzy do dziś istnieją i jeżdżą 203.
W 1956 BMW 507 kosztował 26 500 DEM. Z wyprodukowanych 253 egzemplarzy do dziś istnieją i jeżdżą 203.
Te egzempalrze przeznaczono do renowacji.
Auto nie ma już żadnego silnika.
W bagażniku zachowało się oryginalne koło zapasowe.
Zachowały się niektóre elementy komory silnikowej.
Zachowała się oryginalna amerykańska tablica rejestracyjna.