Tę bezcenną dla kolekcjonerów ściągawkę przygotowuje od wielu już lat włoska oficyna z Modeny Historica Selecta.

Autorzy opracowania: Adolfo Orsi i Raffaele Gazzi zebrali wyniki wszystkich aukcji z całego świata, jakie odbyły się w sezonie 2014-15.

Autorzy prezentują ceny samochodów poszczególnych marek – jest to bardzo przejrzyste i praktyczne rozwiązanie. Ceny podawane są w dolarach amerykańskich, euro i w funtach brytyjskich.

Ważną informacją dla kolekcjonerów są też ceny przewidywane – pozwala to na śledzenie trendów, czy dany model drożeje, czy raczej jego cena nie wzrasta.

W przypadku klasycznych oldtimerów ceny w ostatnich latach znacznie wzrosły. Jakie marki i modele drożeją najszybciej? Ferrari, Mercedesy, Porsche, Jaguary.

Ferrari jest rekordzistą w szybkości wzrostu cen. Na 10 najdroższych oldtimerów, jakie sprzedano w latach 2014-15 na aukcjach siedem to Ferrari.

Najdroższym modelem Ferrari jest 250 GT. Np. model 250 GT Spyder Californa w lutym 2015 r. sprzedany został za 16 milionów 288 tys. euro! To rekord sezonu, ale nie rekord absolutny.

Ceny aut zabytkowych Foto: Auto Świat
Ceny aut zabytkowych

Np. Ferrari 275 GTS4 Spyder w sierpniu 2013 r. sprzedano na aukcji w Monterey (Kalifornia) za 27,5 miliona dolarów.

Wielkim echem nie tylko w kolekcjonerskim światku odbiła się też transakcja kupna Mercedesa 300 SLR za 30 milionów dolarów.

Ceny aut zabytkowych Foto: Auto Świat
Ceny aut zabytkowych

Oczywiście w zestawieniu wszystkich cen aukcji są też samochody znacznie tańsze, dostępne praktycznie dla każdego kolekcjonera, który dysponuje kwotą 10 czy 15 tys. euro i chce rozpocząć swoją przygodę z zabytkowymi samochodami.