W sobotę 28 marca w Muzeum Mercedesa odbędzie się aukcja 43 zabytkowych Mercedesów, z których kilka to niezmiernie rzadkie i bardzo cenne okazy.
Aukcję przygotował angielski dom Bonhams. Gwiazdą numer 1 będzie Mercedes 770 cabriolet D z 1931 roku. To największy model, jaki produkował Mercedes przed II wojną światową. Zaprezentowany został po raz pierwszy na salonie paryskim w 1930 roku i od razu wywołał sensację.
Z racji wielkości model 770 zyskał miano Grosser (wielki). Pod jego bardzo długą maską pracuje silnik o pojemności 7,7 litra i mocy 150 KM. Po załączeniu kompresora moc wzrastała do 200 KM. To pozwalało rozpędzić ważący ok. 3,5 tony samochód do 150 km/h.
Organizatorzy aukcji przewidują, że cena Mercedesa 770 cabrio osiągnie 2,3 - 2,8 miliona euro (9,6-12 milionów zł).
Ciśnienie uczestnikom aukcji w Muzeum Mercedesa podniesie także moment licytacji Mercedesa 540 K cabriolet A z 1938 roku.
To niezmiernie rzadki model, pojawia się na aukcjach raz na kilka lat i osiąga niebotyczne ceny. Ten wystawiony przez Bonhamsa wyceniono na 2-2,5 miliona euro (8,4-10,5 miliona zł).
Ten ekskluzywny kabriolet ma pod maską 8-cylindrowy silnik 5,4 litra z kompresorem o mocy 115 KM (po doładowaniu 180 KM).
Na aukcji Bonhams w Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie wystawionych zostanie także kilka kultowych modeli 300 SL.
W ostatnich latach 300 SL, zarówno Gullwing (z unoszonymi drzwiami), jak i jego następca roadster osiągają zawrotne ceny na aukcjach, grubo przekraczające milion euro.
Srebrny Mercedes 300 SL Gullwing z 1955 roku większość swego życia spędził w USA, gdzie miał kilku właścicieli, a w 2003 roku wrócił do Europy i tu został gruntownie odrestaurowany. Gullwing ma na liczniku zaledwie 81 700 mil i jest w doskonałym stanie technicznym.
Jego przewidywana cena to 950 tys. - 1,25 mln euro. (4-5,25 miliona złotych).
Bardzo pożądanym modelem jest też Mercedes 300 SL roadster. To następca Gullwinga, produkowany od 1957 do 1962 roku.
Bonhams wystawia na aukcji 3 sztuki 300 SL roadsterów. Przewidywana cena każdego to 1-1,5 miliona euro (4,2-6,3 miliona złotych).
Najbardziej cennym jest egzemplarz z końca produkcji – model z roku 1962. Roadster od 48 lat jest w rękach tej samej rodziny, a na dodatek ma hamulce tarczowe (montowano je tylko pod koniec produkcji).
300 SL roadster był regularnie serwisowany (co 3 tys. km! – tak zalecał producent). Zachowały się wszystkie faktury za serwis i naprawy tego modelu. Kupujący otrzyma więc nie tylko rzadki i cenny samochód, ale solidny kawał historii motoryzacji.
Cenną gratką dla kolekcjnerów jest też Mercedes 300 S cabrio z 1954 r. Wyprodukowano tylko kilkaset sztuk tego modelu, w latach 50. XX wieku był to jeden z najdroższych i najbardziej pożądanych modeli Mercedesa.
Pod jego maską pracuje 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 150 KM. Auto jest superluksusowe i superdrogie – jego przewidywana cena to 450-550 tys. euro (1,9 - 2,3 miliona złotych).
Aukcja zabytkowych Mercedesów zbiega się w czasie z wystawą Retro Classic w Stuttgarcie.