Heinrich Kleyer w 1886 r. we Frankfurcie nad Menem założył firmę Adler-Werke i wytwarzał rowery oraz maszyny do pisania. W 1900 r. zbudowano pierwszy samochód napędzany silnikiem francuskiej firmy De Dion Bouton. Od 1904 r. stosowano silniki 2- i 4-cylindrowe własnej konstrukcji opracowane przez inż. Edmunda Rumplera. Od 1906 r. budowano popularne, małe samochody Adler Kleinwagen, a od 1907 r. większe pojazdy, wśród nich samochód dla cesarza Wilhelma II.
Pod marką Adler w 1932 r. pojawił się jeden z pierwszych samochodów z przednim układem napędowym, był nim model Trumpf skonstruowany przez inż. Hansa Gustava Röhra. Odmianę Junior tego pojazdu produkowano w latach 1934-1941, zdobyła ona największą popularność spośród samochodów marki Adler. Kolejnym sukcesem było opracowanie modelu Adler 2.5-Liter (Typ 10) z nadwoziem o aerodynamicznej linii. Produkowano go w latach 1937-1940.
Adler po niemiecku znaczy orzeł, pojazdy tej marki wytwarzano do 1940 r., wykonując pojedyncze sztuki jeszcze w 1941 r. Wyprodukowano łącznie 212 624 samochody osobowe. Pod marką Adler do 1957 r. produkowano motocykle i skutery.