Nazwa marki wskazuje na jej profil produkcyjny, a więc samoloty. Firma powstała w latach 1918 - 1919, założona przez Vladimira Kabeša. Działalność motoryzacyjną rozpoczęła od budowy nadwozi samochodów osobowych, montując je na podwoziach pojazdów zagranicznych firm. Wytwarzała też przyczepki boczne do motocykli.
Samochody własnej konstrukcji (w liczbie 10 sztuk) powstały w 1929 r. Miały ciekawą konstrukcję układu przeniesienia napędu – silnik wraz ze sprzęgłem umieszczono z przodu, a skrzynię biegów i przekładnię główną przy tylnej osi napędowej. Taki układ stosowano w samochodach wytwarzanych do 1934 r. Od tego czasu wytwarzano pojazdy z przednim układem napędowym – model Aero 30 i dwa lata później – Aero 50.
Po II wojnie światowej wytwarzano najmniejszy czechosłowacki samochód Aero Minor, a jego odmiana Minor II (opracowana w fabryce Jawa) odnosiła sukcesy w zawodach sportowych, m.in. w 1949 r. zwyciężył w klasie do 750 cm3 pojemności skokowej silnika w słynnym wyścigu 24-godzinnym Le Mans. Od października 1946 r. do lutego 1951 r. wyprodukowano 14 187 samochodów Aero Minor II. Eksportowano ten model do około 20 krajów świata.