Nazwa marki wskazuje na jej profil produkcyjny, a więc samoloty. Firma powstała w latach 1918 - 1919, założona przez Vladimira Kabeša. Działalność motoryzacyjną rozpoczęła od budowy nadwozi samochodów osobowych, montując je na podwoziach pojazdów zagranicznych firm. Wytwarzała też przyczepki boczne do motocykli.

Aero  Foto: Aero
Aero

Samochody własnej konstrukcji (w liczbie 10 sztuk) powstały w 1929 r. Miały ciekawą konstrukcję układu przeniesienia napędu – silnik wraz ze sprzęgłem umieszczono z przodu, a skrzynię biegów i przekładnię główną przy tylnej osi napędowej. Taki układ stosowano w samochodach wytwarzanych do 1934 r. Od tego czasu wytwarzano pojazdy z przednim układem napędowym – model Aero 30 i dwa lata później – Aero 50.

Po II wojnie światowej wytwarzano najmniejszy czechosłowacki samochód Aero Minor, a jego odmiana Minor II (opracowana w fabryce Jawa) odnosiła sukcesy w zawodach sportowych, m.in. w 1949 r. zwyciężył w klasie do 750 cm3 pojemności skokowej silnika w słynnym wyścigu 24-godzinnym Le Mans. Od października 1946 r. do lutego 1951 r. wyprodukowano 14 187 samochodów Aero Minor II. Eksportowano ten model do około 20 krajów świata.