Errett Lobban Cord zajmował się naprawą i sprzedażą samochodów, był także kierowcą wyścigowym i przedsiębiorcą. W 1924 r. kupił przeżywającą trudności finansowe firmę Auburn Automobile Co. Dwa lata później przejął następne firmy: Lycoming Motors – produkującą silniki samochodowe, Limousine Body z Kalamanzoo – wytwarzającą nadwozia i słynną już wówczas firmę samochodową Duesenberg. Z przejętych firm w 1929 r. utworzył koncern Cord Corporation.
E. L. Cord wiedział, że na konkurencyjny amerykański rynek trzeba wprowadzić samochód nowoczesny, o oryginalnych rozwiązaniach. Zaangażował konstruktora samochodów wyścigowych z Indianapolis – Corneliusa W. van Ransta, który był zwolennikiem przedniego układu napędowego. Pod jego kierownictwem już w 1929 r. powstał model Cord L-29. Był to seryjnie wytwarzany amerykański samochód z przednim układem napędowym i z silnikiem 8-cylindrowym, rzędowym o pojemności skokowej 4893 cm3 i mocy 125 KM.
Eleganckie nadwozie miało wydłużoną przednią część kryjącą silnik, masa pojazdu wynosiła 1820 kg. Model L-29 ten uważano za niedopracowany konstrukcyjnie i z tego powodu wytwarzano tylko do 1932 r., powstało 5010 szt. modelu L29. Auto w 1930 r. kosztowało 3295 dolarów za wersję cabrio i 3095 dolarów za wersję sedan 4d. Rok później L29 był już droższy – kosztował ok. 4500 USD
W 1935 r. zademonstrowano dopracowany w stosunku do L-29 samochód Cord 810, z samonośnym nadwoziem i przednimi lampami chowanymi w błotniki. Rok później pojawił się model 812, w którym silnik otrzymał sprężarkę doładowującą powietrze, podwyższającą moc ze 125 KM w modelu 810, do 170 lub 190 KM w modelu 812.
Cord 810 cabrio w 1936 r. kosztował 2145 UDS, a sedan 4d – 2095 USD. Model 812 w ostatnim roku produkcji, czyli w 1937 r. kosztował w zależności od rodzaju nadwozia i mocy silnika od 2860 do 3575 USD.
Do 1937 r. wyprodukowano łącznie około 2500 samochodów Cord 810 i 812, po czym firma przestała istnieć.
W 1964 r. Glenn Pray reaktywował Auburn-Cord-Duesenberg Company z siedzibą w Tulsa (stan Oklahoma) i do 1973 r. budował repliki samochodów Cord, wyposażając je w silniki Chevroleta i Forda. Nadwozia wykonywano z tworzyw sztucznych.
Galeria zdjęć
Cord L-29 Convertible Sedan z 1930 r., eksponat muzeum samochodów Autostadt w Wolfsburgu
Replika samochodu Cord Sportsmen z 1937 r., mającego oryginalnie zaprojektowane nadwozie przez Gordona Buehriga