Opisywany egzemplarz pochodzi z 1937 roku. Ma pod bardzo długą maską silnik 8-cylindrowy, rzędowy o pojemności 5,4 litra. Moc? Bez sprężarki 117 KM, a ze sprężarką mechaniczną Rootsa – 183 KM. Osiąga wtedy prędkość maksymalną 170 km/h. Jak na ważące 2,5 tony auto to znakomity wynik. Spalanie – znaczne, ok. 30 l/100 km. Zbiornik ma pojemność 110 litrów, a więc tankować trzeba mniej więcej co 300 kilometrów.Przed II wojną światową Mercedes 540 K kosztował tyle, co luksusowa willa. W USA wyceniono go na 12 tys. dolarów. To było dwa razy więcej niż za luksusowego Packarda Twelwe lub Cadillaca V16. Dziś 540 K cabrio A jest jeszcze droższy – na aukcjach pojawia się bardzo rzadko i osiąga wówczas cenę 5-6 mln dolarów!Prezentowany Mercedes jest jedynym takim modelem w Polsce i jednym z kilku w Europie. Zaprezentowany był tylko 2 razy - na zlotach zabytkowych Mercedesów w Krakowie w 2009 roku oraz w Kudowie Zdroju w 2010 roku.
Mercedes 540 K Cabrio A
To najpiękniejszy i najbardziej pożądany przez kolekcjonerów Mercedes wszech czasów. Pod koniec lat 30. XX w. zbudowano zaledwie 116 egzemplarzy wersji cabrio A. Opisywany egzemplarz jest jeszcze rzadszy, bowiem w tej specyfikacji (z długą ramą, z dwoma kołami zapasowymi na pokrywie bagażnika i z cofniętą chłodnicą) powstało jedynie 32 sztuki.