Czerwony Mercedes 450 SLC został zakupiony przez kibiców i podarowany młodemu (urodzonemu w 1960 r.), ale już wówczas słynnemu piłkarzowi klubu Boca Juniors w Buenos Aires. Ciekawostka – w przekazaniu auta uczestniczył słynny kierowca, mistrz Formuły 1 Juan Manuel Fangio. Skąd jego udział? Fangio po zakończeniu kariery w F1 został oficjalnym dilerem Mercedesa w Argentynie i to w jego salonie zakupiony został sportowy samochód dla Maradony.
Mercedes 450 SLC wyposażony jest w aluminiowy silnik V8 o pojemności 5 litrów i automatyczną skrzynię biegów. To egzemplarz specjalny – jeden z 816 wyprodukowanych zgodnie z wymogami homologacyjnymi, aby taki właśnie model mógł uczestniczyć w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W porównaniu do seryjnych SLC, których w latach 1971-81 wyprodukowano niespełna 63 tys. szt., miał wzmocniony do 240 KM silnik i osiągał prędkość 225 km/h., a do "setki" przyspieszał w 8,5 s.
Mercedes dla Maradony był bogato wyposażony m.in. w skórzaną czarną tapicerkę, klimatyzację, szyberdach. W Niemczech, bez dodatków, takie auto kosztowało wówczas 62 tys. DM.
Maradona w 1982 r. wyjechał do Europy grać w FC Barcelonie, a jego auto zostało w Argentynie i trafiło do prywatnej kolekcji. Po latach kupił je kolekcjoner z USA.
Mercedes 450 SLC 5.0 Maradony - ile może kosztować?
Mercedes 450 SLC 5.0 Maradony wystawiony na aukcję jest w bardzo dobrym stanie – był profesjonalnie odrestaurowany. Na liczniku ma zaledwie 62 tys. km.
Ile trzeba mieć, aby stać się właścicielem Mercedesa po piłkarzu legendzie? Specjaliści z domu aukcyjnego Bonhams szacują, że auto "pójdzie pod młotek" za 150-200 tys. euro. Takie same modele SLC z 5-litrowym silnikiem, ale bez historii i słynnego właściciela, są znacznie tańsze – w stanie idealnym kosztują ok. 66 tys. euro.