Auto Świat Klasyki Oldtimer Jaguar E-type Roadster serii 1 z 1965 r. na Platynowym Jubileuszu Królowej

Jaguar E-type Roadster serii 1 z 1965 r. na Platynowym Jubileuszu Królowej

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Podczas obchodów 70-lecia panowania Królowej Elżbiety II Jaguar Classic pochwalił się kilkoma swoimi produkcjami, w tym unikalnym Roadsterem serii 1 przygotowanym na specjalne zamówienie klienta. Ten pokaz możliwości działu klasyków marki robi wrażenie.

Jaguar E-Type Roadster
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / newspress.co.uk
Jaguar E-Type Roadster

Wyjątkowy egzemplarz E-type’a został zamówiony przez klienta, który zażyczył sobie Roadstera wyprodukowanego w roku, w którym się urodził i wykończonego zgodnie z indywidualną specyfikacją. Zespołowi Jaguar Classic udało się znaleźć egzemplarz E-type’a serii 1, który został zbudowany zaledwie dwa dni po dacie urodzenia klienta, ale oczywiście wymagał gruntownej odbudowy, która zajęła specjalistom działu 12 miesięcy. Efekt jest wręcz oszałamiający.

Przeczytaj też:

Odrestaurowany model został pomalowany unikalny lakierem w głębokim, metalicznym odcieniu niebieskim wzorowanym na brytyjskiej fladze Union Jack. Wnętrze wyposażone jest w efektowną skórzaną tapicerkę w odcieniu czerwieni inspirowanym kultowymi brytyjskimi skrzynkami pocztowymi, a sama tapicerka to owoc ręcznej roboty w warsztacie Jaguar Classic Works przy użyciu tradycyjnych metod.

Oryginalny silnik o pojemności 4,2 litra zastąpiony został większą jednostką o pojemności 4,7 litra, zapewniającą doskonałe osiągi. Została ona zoptymalizowana pod kątem jazdy po drogach i połączona ze specjalnie opracowaną przez Jaguar Classic pięciobiegową skrzynią biegów, aby zapewnić płynniejszą, cichszą i bardziej wyrafinowaną jazdę.

Zmiany wprowadzono także w podwoziu, by dopasować je do potencjału napędu. Zastosowano również szersze koła, opony i zmodernizowane hamulce oraz zadbano o odpowiednie brzmienie silnika, montując sportowy układ wydechowy.

Nie brakuje też nowoczesnych akcentów w postaci ledowych reflektorów czy multimedialnego systemu Classic Infotainment, który łączy elementy sterujące z ekranem dotykowym, nawigację satelitarną i Bluetooth z wyglądem nawiązującym do epoki i stylu samochodu.

Warto dodać, że choć większość projektu została wykonana na zamówienie, to pewne elementy są dostępne dla wszystkich właścicieli E-type’ów. To m.in. wspomniany system Classic Infotainment oraz pięciobiegowa skrzynia biegów. Ta ostatnia, pierwotnie zaprezentowana w modelu E-type 60 Collection, jest dostępna do nabycia za pośrednictwem dedykowanego zespołu części zamiennych Jaguar Classic.

Nowy właściciel powiedział: "Chciałem mieć klasycznego E-type’a, na którym można by polegać podczas codziennej jazdy i który byłby komfortowy na dłuższych trasach, a jednocześnie pozostałby autentyczny w stosunku do oryginału – i jestem zdumiony rezultatami. Wchodząc do zakładu Jaguar Classic Works czuje się historię i wiedzę, a nawet po kilku wizytach nadal jestem podekscytowany pobytem w tym budynku. Jestem bardzo dumny z samochodu, który stworzył zespół pasjonatów i mam zaszczyt być częścią jego historii."

Trudno się z nim nie zgodzić.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
Powiązane tematy: