Wyjątkowy egzemplarz E-type’a został zamówiony przez klienta, który zażyczył sobie Roadstera wyprodukowanego w roku, w którym się urodził i wykończonego zgodnie z indywidualną specyfikacją. Zespołowi Jaguar Classic udało się znaleźć egzemplarz E-type’a serii 1, który został zbudowany zaledwie dwa dni po dacie urodzenia klienta, ale oczywiście wymagał gruntownej odbudowy, która zajęła specjalistom działu 12 miesięcy. Efekt jest wręcz oszałamiający.

Odrestaurowany model został pomalowany unikalny lakierem w głębokim, metalicznym odcieniu niebieskim wzorowanym na brytyjskiej fladze Union Jack. Wnętrze wyposażone jest w efektowną skórzaną tapicerkę w odcieniu czerwieni inspirowanym kultowymi brytyjskimi skrzynkami pocztowymi, a sama tapicerka to owoc ręcznej roboty w warsztacie Jaguar Classic Works przy użyciu tradycyjnych metod.

Oryginalny silnik o pojemności 4,2 litra zastąpiony został większą jednostką o pojemności 4,7 litra, zapewniającą doskonałe osiągi. Została ona zoptymalizowana pod kątem jazdy po drogach i połączona ze specjalnie opracowaną przez Jaguar Classic pięciobiegową skrzynią biegów, aby zapewnić płynniejszą, cichszą i bardziej wyrafinowaną jazdę.

Zmiany wprowadzono także w podwoziu, by dopasować je do potencjału napędu. Zastosowano również szersze koła, opony i zmodernizowane hamulce oraz zadbano o odpowiednie brzmienie silnika, montując sportowy układ wydechowy.

Nie brakuje też nowoczesnych akcentów w postaci ledowych reflektorów czy multimedialnego systemu Classic Infotainment, który łączy elementy sterujące z ekranem dotykowym, nawigację satelitarną i Bluetooth z wyglądem nawiązującym do epoki i stylu samochodu.

Warto dodać, że choć większość projektu została wykonana na zamówienie, to pewne elementy są dostępne dla wszystkich właścicieli E-type’ów. To m.in. wspomniany system Classic Infotainment oraz pięciobiegowa skrzynia biegów. Ta ostatnia, pierwotnie zaprezentowana w modelu E-type 60 Collection, jest dostępna do nabycia za pośrednictwem dedykowanego zespołu części zamiennych Jaguar Classic.

Nowy właściciel powiedział: "Chciałem mieć klasycznego E-type’a, na którym można by polegać podczas codziennej jazdy i który byłby komfortowy na dłuższych trasach, a jednocześnie pozostałby autentyczny w stosunku do oryginału – i jestem zdumiony rezultatami. Wchodząc do zakładu Jaguar Classic Works czuje się historię i wiedzę, a nawet po kilku wizytach nadal jestem podekscytowany pobytem w tym budynku. Jestem bardzo dumny z samochodu, który stworzył zespół pasjonatów i mam zaszczyt być częścią jego historii."

Trudno się z nim nie zgodzić.