Ten samochód był już w zasadzie wrakiem, ale ostatecznie udało się go uratować. Zwycięzca wyścigu Le Mans z 1972 roku w ciągu minionych 2 lat przeszedł skrupulatną renowację. Auto zostało wystawione podczas targów Techno Classica w Essen.
Porsche 911 2.5 S/T było zmodyfikowaną wersją „911-ki” 2.4 S Coupé, stworzoną z myślą o prywatnych startach w wyścigach. Limitowana seria modelu trafiła do sprzedaży pod koniec 1971 roku w cenie 49 680 marek – dopłata względem seryjnej wersji wynosiła wtedy 19 000 marek. Model 911 2.5 S/T jest dla fanów marki Porsche prawdziwym rarytasem. W sumie powstały tylko 24 egzemplarze.
Porsche 911 2.5 S/TPorsche
„Kilka lat temu samochód został odnaleziony przez kolekcjonera z USA – był wtedy w naprawdę opłakanym stanie. Nasi specjaliści wykonali świetną robotę i odnowili go zgodnie z najwyższymi standardami. Cieszymy się, że właściciel nam zaufał i powierzył renowację swojego auta. To wyjątkowy projekt, o historycznym znaczeniu” – powiedział Alexander Fabig, szef oddziału Porsche Classic.
Porsche 911 2.5 S/T przed rozpoczęciem renowacjiPorsche
Pod koniec 1971 roku swoje Porsche 911 2.5 S/T kupił amerykański kierowca wyścigowy Mike Keyser. W sezonie 1972, razem z Jürgenem Barthem (kierowcą fabrycznym Porsche), wziął nim udział w 6-godzinnym wyścigu na torze Daytona i 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring, a później również w Targa Florio oraz 1000-kilometrowym maratonie na Nürburgring. Następnie, wraz z Sylvainem Garantem, kierowcy podjęli największe wyzwanie sezonu – start w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zakończył się on dla nich wielkim sukcesem w postaci zwycięstwa wśród samochodów GT z silnikami o pojemności do 3 litrów., a także 13. miejscem w klasyfikacji generalnej.
Renowacja wyścigowej „911-ki” stanowiła poważną trudność, nawet dla specjalistów z Porsche Classic. Najwięcej problemów przysporzył remont nadwozia, które zostało przerobione i niezbyt starannie naprawione po wypadku. Wiele szkód narobiła również korozja. Ostatecznie cała ta skomplikowana operacja zakończyła się sukcesem. Wstawiono nowy dach, zrekonstruowano poszerzenia nadkoli i powrócono do oryginalnej specyfikacji. Odnowioną i zabezpieczoną karoserię polakierowano na oryginalny, jasnożółty kolor. Efekt wszystkich prac jest imopnujący.
Odrestaurowane Porsche 911 2.5 S/TPorsche
Galeria zdjęć
1/5 Odrestaurowane Porsche 911 2.5 S/T
1/5
Porsche
2/5 Odrestaurowane Porsche 911 2.5 S/T
2/5
Porsche
3/5 Porsche 911 2.5 S/T przed rozpoczęciem renowacji
3/5
Porsche
4/5 Porsche 911 2.5 S/T
4/5
Porsche
5/5 Odrestaurowane Porsche 911 2.5 S/T
5/5
Porsche
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.