Na ekspozycji, zorganizowanej przy wsparciu stowarzyszenia Amicale CITROËN France* oraz fanklubów DS i SM**, będziemy mogli podziwiać pięć prestiżowych modeli oraz najnowsze „dziecko” marki - Nowy DS 3. Tematem przewodnim tegorocznej ekspozycji Marki DS, która już po raz drugi bierze udział w tym salonie, będzie wyrafinowanie i zaawansowane technologie.
Międzynarodowy salon Rétromobile, będący wielkim wydarzeniem dla pasjonatów starych samochodów, jest dla Marki DS ważną okazją do spotkania się z szeroką publicznością. Marka, która już po raz drugi posiada na salonie własne stoisko, zaprezentuje na nim kolekcję kultowych modeli DS i SM, jak również najnowsze dzieło - Nowy DS 3, który niedawno został zaprezentowany pod szklaną piramidą w Luwrze.
Dzięki zaangażowaniu kolekcjonerów udało się zgromadzić pięć prestiżowych modeli. Publiczność będzie miała okazję zapoznać się z wyjątkowym dziedzictwem, które jest dla marki DS źródłem inspiracji i pozwala jej oferować samochody łączące awangardową stylistykę z nowoczesnymi technologiami, komfort z dynamiką, szlachetne materiały z wyrafinowaniem.
*Amicale des Clubs CITROËN France to stowarzyszenie fanklubów marki CITROËN zajmujące się koordynacją działań klubów w porozumieniu z markami CITROËN i DS.
**Na salonie Rétromobile 2016 będą reprezentowane kluby: Club Citroën France ; DS Club Révolution 55 ; DS ID Club de France ; Euro SM Club ; Idéale DS France ; SM Club de France
Galeria zdjęć
DS Coupé Bossaert GT 19 z 1963 r. - absolutnie wyjątkowy model! Prezentowany na salonie egzemplarz w kolorze bordo jest z pewnością jedynym, który dotrwał do dziś spośród dwunastu wykonanych przez Hectora Bossaerta na początku lat 60. Ten pasjonat wyścigów, specjalizujący się jednocześnie w tuningu i przygotowywaniu samochodów wyczynowych, podjął się zadania stworzenia sportowego coupé na bazie modelu DS. Nadwozie zaprojektował włoski stylista Pietro Frua. W ten sposób powstało Coupé GT 19! Efekt jest zaskakujący. Nadwozie zostało skrócone o 47 cm i obniżone o 7 cm, a błotniki przypominają kształtem skrzydła, odkrywające się od nadwozia tuż za linią drzwi, z łukowato wyciętym nadkolem, w którym widać całe tylne koła. Tylny zderzak i wypukła linia bagażnika tworzą idealną symetrię z przodem, a panoramiczna tylna szyba zapewnia doskonałą widoczność. Wnętrze z charakterystycznym obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego jest godne sportowego auta z lat 60. (prezentowany samochód ma również deskę rozdzielczą „ Jaeger ”). Klienci mieli również możliwość wyboru skórzanej tapicerki, trójramiennej kierownicy wykładanej drewnem i specjalnie stuningowanego silnika, błyskawicznie rozpędzającego samochód do 172 km/h.
DSpécial z 1972 r. z białym nadwoziem i czarnym wnętrzem. Gama modeli o nazwie zaczynającej się na „ D ” pojawiła się po raz pierwszy we wrześniu 1969 r. DSpécial zastąpił wówczas wersje Luxe i Confort ID19. Prezentowany na salonie model jest wyposażony we wspomaganie kierownicy i podgrzewaną tylną szybę, dostępne w opcji przy zamówieniu. Prędkość maksymalna tego modelu wynosiła 160 km/h.
SM z 1975 r. z wtryskiem paliwa - przedostatni egzemplarz wyprodukowany w zakładzie Ligier w Abrest (w departamencie Allier). Wystawiany model posiada w pełni oryginalne wyposażenie, biały kolor lakieru oraz niebiesko-zieloną tkaninową tapicerkę. Jest także wyposażony w przyciemniane lusterka i klimatyzację. Tak jak wszystkie SM z końcowego okresu produkcji, ma dynamiczne pasy bezpieczeństwa i przycisk świateł awaryjnych na desce rozdzielczej.