Po 19 dniach jazdy zameldował się na mecie. Była to pierwsza Toyota, która pojawiła się na tamtym kontynencie. Pierwszy krok został zrobiony. Japońska firma zaczęła brać udział w zawodach sportowych. Rok po swym australijskim debiucie model Crown wygrał rajd wokół Japonii. W 1963 r. na nowootwartym torze Suzuka rozegrano pierwsze Grand Prix Japonii, jeszcze nie dla pojazdów Formuły 1, ale dla samochodów sportowych. Toyota odniosła tam trzy zwycięstwa w swoich klasach. Uzyskały je modele Crown, Corona oraz Publica. Salon samochodowy w Tokio w 1965 roku był miejscem prezentacji dwóch nowych Toyot: Sports 800 - wywodzącej się z sedana Publica - i coupé 2000GT. Pierwszy model startował głównie w Japonii, drugi zrobił już sporą karierę międzynarodową. Przygotowany przez Carrolla Shelby'ego odnosił pewne sukcesy w amerykańskiej serii wyścigowej SCCA. Niedługo potem pojawiła się legendarna Toyota 7, która zdominowała japońską serię zawodów prototypów. Na swym koncie zapisała zwycięstwa w wyścigach: 1000 kilometrów Fuji, 12 godzin Suzuki i 1000 kilometrów Suzuki. Planowano starty w amerykańskich mistrzostwach Can-Am, jednak wkrótce Toyota znacznie ograniczyła sportową aktywność, szczególnie w Japonii. Odrodzenie działalności przyszło z Europy. Szwedzki kierowca Ove Anderson, biorący udział w rajdach na samochodach japońskiej firmy,w 1975 roku założył zespół Toyota Team Europe. Wkrótce stał się on jednymz najlepszych na świecie. Na początku lat dziewięćdziesiątych Celica w różnych wersjach nie miała sobie równych na rajdowych trasach. Tytuły mistrzowskie w konkurencji kierowców wywalczyli Carlos Sainz (1990 i 1992 r.), Juha Kankkunen (1993 r.) i Didier Auriol (1994 r.). Toyota zaś triumfowała trzykrotnie w klasyfikacji producentów w latach 1993, 1994 oraz 1999. To ostatnie zwycięstwo zostało odniesione modelem Corolla WRC. Obok rajdów Toyota udzielała się także w innych dyscyplinach sportu samochodowego. W Formule 3 pojazdy wyposażone w jej jednostki napędowe wygrały szereg mistrzostw i najważniejszych w tej kategorii wyścigów. Także amerykański prototyp Eagle z japońskim silnikiem okazał się bezkonkurencyjny w serii IMSA. W USA Toyota odniosła szereg liczących się sukcesów w zawodach serii CART oraz IndyCar, łącznie z tytułami mistrzowskimi. Ostatnio firma bierze także udział w najbardziej amerykańskich wyścigach NASCAR. Kolejnym krokiem były starty w słynnym 24-godzinnym maratonie w Le Mans. Zwycięstwo w tym klasyku było już bardzo blisko. W 1999 roku Toyoty GT One po kwalifikacjach zajęły trzy pierwsze miejsca. Niestety, w wyścigu była już tylko druga pozycja. W tym samym roku ogłoszono nowy plan sportowy dla Toyoty - Formuła 1. Zawieszono przynoszący ogromne sukcesy program rajdowy i wszystkie środki poświęcono na starty w Grand Prix. Niestety, mimo wyłożonych milionów dolarów Toyota wciąż czeka na swą pierwszą wygraną w F1.
Pięćdziesiąt lat w rajdach i wyścigach
Wszystko zaczęło się w 1957 roku, kiedy Toyota na prośbę konsulatu japońskiego w Australii postanowiła wziąć udział w pierwszej imprezie sportowej. Na trasę liczącego 17 tysięcy kilometrów Rajdu Australii wyruszył Toyopet Crown.