W rajdzie uczestniczyć będą samochody klasyczne wyprodukowane do 1983 roku, a więc mające minimum 33 lata.
Zawodnicy wyruszą 1 września o 17.30 z Rynku Głównego w Krakowie. W ciągu 3 dni mają do pokonania trasę o długości 900 km, w tym 17 odcinków specjalnych o długości 540 km.
Trasa w dużej części pokrywa się z tą, jaką pokonują zawodnicy Rajdu Polski.
Kierowcy na swych historycznych maszynach sprawdzą się w jeździe na regularność – będą musieli pokonać określone odcinki trasy z góry założoną prędkością średnią.
Wygrywa ten, kto uzyska średnią prędkość, a tym samym czas przejazdu najbardziej zbliżone do ideału.
O klasie zawodników może świadczyć fakt, że różnice między pierwszą piątką czy dziesiątką wynoszą zaledwie sekundy.
Meta 5. Rajdu Polski Historycznego wyznaczona została w Muzeum Inżynierii Miejskiej na krakowskim Kazimierzu.
Wieczorem 3 września uczestnicy Rajdu spotkają się tam z drugą imprezą z udziałem klasycznych pojazdów – Classic Moto Show (2-4 września).
Gdzie będzie można spotkać samochody biorące udział w Rajdzie?
W czwartek 1 września – start z Rynku Głównego w Krakowie o 17.30. Godzinę później – w Modlnicy przed centrum handlowym Witek, a późnym wieczorem w Wieliczce.
W piątek 2 września ok. 10.30 spotkamy historyczne pojazdy w Żegocinie, a o 14.00 w Bukowinie Tatrzańskiej.
W sobotę 3 września ok. 10.00 Rajd zawita do Czchowa (postój na rynku), o 13.15 podobny postój na rynku w Nowym Sączu, a od 18.15 zawodnicy zjeżdżać będą na metę do Muzeum Inżynierii Miejskiej na Kazimierzu w Krakowie.