Głównym problemem przedsiębiorstwa było ciągłe skupienie realnej władzy w rękach wspólników-założycieli (mimo wcześniejszego przekształcenia przedsiębiorstwa w spółkę akcyjną), wysokie koszty produkcji oraz brak przystępniejszych cenowo produktów i unifikacji pozostałych. Dobrą decyzją okazało się skupienie się przed laty wyłącznie na produkcji samochodów, ale wciąż ciążyły grzechy zaniechania wdrożenia konstrukcji odbiegających nieco od szablonu.

Przemysł i kultura techniczna Pierwszej Republiki Czechosłowackiej już na początku, pełnej dekadzie jej istnienia wspięły się na wysoki poziom rozwoju i wzajemnej konkurencyjności. O jakimkolwiek rynkowym monopolu producenta z Mladá Boleslav nie mogło być mowy, gdyż w tym czasie na rynku krajowym istniało wielu poważnych konkurentów.

W Mladá Boleslav dość dotkliwie przekonano się, że część nabywców omija markę nie tylko ze względu na ceny, lecz – przede wszystkim – na brak produktu, którego poszukują.

Tym samym pomysł o połączeniu sił z poważnym partnerem strategicznym – gigantem przemysłowym Skoda z Pilzna - wręcz domagał się realizacji. Dla L&K oznaczał rozwój niesiony na fali nieograniczonego wręcz kapitału, dla koncernu Škoda – spełnienie snu o własnej produkcji samochodów.

W dniu 27 czerwca 1925 roku uchwałami walnych zgromadzeń spółki akcyjnej Laurin & Klement oraz koncernu Skoda z Pilzna, powołano nowe przedsiębiorstwo.

Fuzję wymienionych przedsiębiorstw, ministerstwo spraw wewnętrznych zaakceptowało we wrześniu, jednak już wcześniej rozpoczęto szeroko zakrojoną reorganizację fabryki w Mlada Boleslav, włączając ją stopniowo w struktury koncernu. Przedsiębiorstwo miało też swoje przedstawicielstwo w Warszawie.

Na czas przejściowy, postanowiono oferować w sieci handlowej Laurin & Klement małe modele samochodów, produkowane przez Zbrojovkę Brno, której to udziałowcem był koncern Skoda. Małolitrażowe pojazdy typu Disk (598 cm3/10 KM), a od 1926 roku także Z18 (1004 cm3/18 KM).

Na podkreślenie harmonijnego przebiegu fuzji, przez kilka sezonów na osłonach chłodnic samochodów montowano równocześnie znaki firmowe Skoda oraz Laurin & Klement. Założyciele marki otrzymali wysokie stanowiska w nowych strukturach, które były w rzeczywistości bardziej honorowe.

Fabryka w Mladá Boleslav skupiła się od tego momentu prawie wyłącznie na produkcji, ale wszystkie wazniejsze decyzje podejmowano w Pilźnie i Pradze.

W dniu 29 grudnia 1925 roku spółka akcyjna Laurin & Klement została wykreślona z rejestru przedsiębiorców. Natomiast ostatnie pojazdy, w całości zaprojektowane pod szyldem Laurin & Klement zmontowano w roku 1933 i były to użytkowe modele rodziny Skoda 505.

W 2015 roku mija 90 lat od tego wydarzenia. Od tego czasu samochody marki Skoda, posiadające ducha i witalność marki Laurin & Klement stały się znane na całym świecie.