Jest długoletnią tradycją, że Klub Zabytkowych Mercedesów organizuje swoje doroczne zloty w wydłużony weekend od czwartkowego Bożego Ciała do niedzieli.
Do Gdańska na Star Drive Poland 2016 przyjechali kolekcjonerzy aut z gwiazdą na masce z całej Polski. Najstarsze auta mają po kilkadziesiąt lat, pochodzą sprzed II wojny światowej, są jednak w doskonałej formie. Co ważne – klubowe Mercedesy mają wysoki stopień oryginalności. To zasługa ich właścicieli i warsztatów, które odbudowując je dały im drugie życie.
W piątek 27 maja 2016 zabytkowe Mercedesy uczestniczyły w rajdzie w okolicach Gdańska, auta przejechały ok. 100 km. W sobotę odbyła się najbardziej spektakularna część zlotu – konkurs elegancji.
W konkursie elegancji załogi występują w strojach z epoki, z jakiej pochodzi zabytkowy samochód. Jury ocenia i załogę i samochód – najwyżej oceniane są dobrze dobrane stroje z epoki, a także dodatki gadżety oraz… maniery: otwarcie drzwi pilotce, podanie ręki, ukłon itp.
Konkurs elegancji zawsze wzbudza ogromne zainteresowane publiczności, tak było i tym razem w Gdańsku.
Szczególnie gorąco oklaskiwane były auta najstarsze – przedwojenne. Zainteresowanie wzbudzały również auta z lat 50. i 60. XX wieku – szczególnie kabriolety.
Tradycją każdego zlotu jest bal komandorski, podczas którego wręczane są puchary dla zwycięzców w poszczególnych kategoriach.
A oto galeria zdjęć najpiękniejszych zabytkowych Mercedesów, jakie pojawiły się w Gdańsku w towarzystwie ich załóg.
Galeria zdjęć
1/22 Mercedes 170 cabrio A z 1936 r.
1/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
2/22 Mercedes 170 karetka z 1950 r.
2/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
3/22 Mercedes 170 z 1937 r.
3/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
4/22 Mercedes 180 C z 1961 r.
4/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
5/22 Mercedes 180 D z 1958 r.
5/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
6/22 Mercedes 190 SL z 1961 r
6/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
7/22 Mercedes 190 SL z 1962 r.
7/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
8/22 Mercedes 190 SL
8/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
9/22 Mercedes 200 cabrio C z 1934 r. w oryginalnym stanie
9/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
10/22 Mercedes 220 cabrio A
10/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
11/22 Mercedes 220 S z 1966 r.
11/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
12/22 Mercedes 220 Sb z 1961 r.
12/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
13/22 Mercedes 220 SE cabrio z 1959 r.
13/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
14/22 Mercedes 220 SE z 1958 r.
14/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
15/22 Mercedes 230 roadster z 1937 r. Jedyny egzemplarz w Polsce
15/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
16/22 Mercedes 280 SE z 1934 r.
16/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
17/22 Mercedes 300 Adenauer cabrio z 1954 r.
17/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
18/22 Mercedes 300 Adenauer z 1954 r.
18/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
19/22 Mercedes Pagoda z 1965 r.
19/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
20/22 Mercedes W107 z 1972 r.
20/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
21/22 Mercedes Pagoda z 1967 r.
21/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
22/22 Mercedes W111 280 SEC z 1968 r.
22/22
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.