Historia popularnego VW Bulli praktycznie rozpoczeła się już w 1947 roku. Idea stworzenia małego pojazdu użytkowego na bazie Garbusa narodziła się u holenderskiego importera, który podczas swojej wizyty w Wolfsburgu zaprezentował odręczny szkic samochodu dostawczego, którego insporacją stał się pojazd porzucony w fabrycznych ruinach, a używany do transportu wewnętrznego. Idea Ben Pona została zaakceptowana przez nowego członka zarządu VW Heinricha Nordhoffa. W 1948 roku powstały pierwsze prototypy, w których płytę podłogową- Garbusa wzmocniono specjalną ramą stalową.
Pierwszy prototyp został zaprezentowany dziennikarzom 12 listopada 1949 roku, a 8 marca 1950 roku rozpoczęto jego produkcję seryjną w Wolfsburgu. Od tego momentu powstało pięć generacji, a od maja 2003 roku model ten jest produkowany w Antoninku.
Na bazie VW Transportera poza wersja typowo osobowa i użytkową, powstały różne pojazdy specjalizowane. Znana niemiecka firma Westfalia buduje kolejne generacje kamperów, które należą do najpopularniejszych w swojej klasie.