Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
  • Oldtimer
  • Youngtimer
  • ...
Auto Świat Klasyki Youngtimer Czy znasz polskie prototypy rodem z PRL-u [QUIZ]

Czy znasz polskie prototypy rodem z PRL-u [QUIZ]

17 gru 22 12:21
Auto Świat
Sprawdź swoją wiedzę na temat samochodów z epoki PRL-u. Weź udział w quizie!
Polski Fiat 1100 Coupe
Polski Fiat 1100 Coupe

Ten zgrabny samochodzik to...

Zdjęcie: Materiał prasowy
Syrena 115
Fiat 200
Beskid
Beskid Następne pytanie
Beskid, a dokładniej FSM Beskid 106, był prawdopodobnie projektem z największymi szansami na sukces. Ze stylistyką związana jest kontrowersja na linii Polska-Francja, gdyż doszukuje się Beskida w bardzo popularnym modelu Renault Twingo.

Jak nazywa się ten prototyp?

Zdjęcie: Materiał prasowy
FSO Wars
FSM Bis
FSO Bies
FSO Wars Następne pytanie
Patrząc na to auto z perspektywy czasu i zdobytego doświadczenia, można śmiało stwierdzić, że Wars miał wszystkie argumenty aby odnieść sukces, nawet nieśmiało twierdząc… światowy, a przynajmniej europejski.

Widzieliście taki polski prototyp? Jak się nazywał?

Zdjęcie: Materiał prasowy
Smyk
Mikrus
Liliput
Smyk Następne pytanie
Smyk powstał w 1957 roku w Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego. Założenie było proste: niewielki pojazd, niewielki silnik, czterech pasażerów. Minusem był… brak bagażnika jako takiego.

Piękne, rasowe auto. Niestety nie weszło do produkcji. Nazywa się...

Zdjęcie: Materiał prasowy
Syrena GT
Warszawa Sport
Syrena Sport
Syrena Sport Następne pytanie
Ten niebywale piękny i ponadczasowy projekt był stylistycznym, wolnościowym oczkiem w głowie Cezarego Nawrota. Projekt samochodu powstał „po godzinach” w 1958 roku w FSO. Gotowy prototyp zaprezentowano w dniu Święta Pracy 1 maja 1960 roku.

Miejskie auto o ładnych proporcjach. Jego nazwa brzmi...

Zdjęcie: Materiał prasowy
Fiat 110p
Syrena 110
FSO Beskid 110
Syrena 110 Następne pytanie
Cele jakie otrzymali konstruktorzy należały do tych wymagających, bowiem nowe masowe auto miało mieścić cztery dorosłe osoby, przyspieszać do pierwszej setki w czasie przynajmniej 15 sekund, rozpędzać się do 125 km/h, posiadać ładowność 350 kg, a wszystko w nadwoziu typu hatchback oraz przy masie 720kg. Aha, i jeszcze spalanie nie przekraczające 8 litrów na 100km.

Piękna, elegancka limuzyna. Ten projekt nazywa się...

Zdjęcie: Materiał prasowy
Fiat 210 bis
FSO Wars 210
Warszawa 210
Warszawa 210 Następne pytanie
W 1961 roku powołano zespół do zadań specjalnych, w tym przypadku zaprojektowania luksusowego auta typu sedan. Głównymi "odbiorcami" miała być… administracja państwowa. Efektem prac stała się Warszawa 210.

Trzeba przyznać, że ten prototyp mógł być hitem. Wygląda naprawde dobrze. Jego nazwa brzmi...

Zdjęcie: Materiał prasowy
FSO Ogar
FSM Bies
FSO Warszawa GT
FSO Ogar Następne pytanie
W 1977 roku zaprezentowano bardzo interesujący model - FSO Ogar. Płytę technologiczną stanowiło podwozie ze 125p, podobnie jak elementy układu napędowego, jezdnego czy też hamulcowego.

Kolejne sportowe auto o aerodynamicznej sylwetce. Ten prototyp to...

Zdjęcie: Materiał prasowy
Warszawa 111 Coupe
Syrena Sport Coupe
Polski Fiat 125 Coupe
Polski Fiat 125 Coupe Następne pytanie
W latach siedemdziesiątych powstał, na bazie projektu Zdzisława Wattsona, prototyp auta Polski Fiat 125 Coupe. Nadwozie o bardzo futurystycznych i dynamicznych kształtach opierało się na podwoziu zaczerpniętego z seryjnego Polskiego Fiata 125p.

Na koniec prawdziwa perełka, wyglądem nawiązująca do Lotusa Esprit czy Ferrari 308 GTB. Jego nazwa to...

Zdjęcie: Materiał prasowy
Polonez Coupe 2500
Polski Fiat 1100 Coupe
Warszawa Coupe
Polski Fiat 1100 Coupe Następne pytanie
Model ten, powstały w jednym jedynym egzemplarzu, był projektem bardzo atrakcyjnym, porównywanym do modelu… Lotus Esprit! Co ciekawe, łudząco podobny Esprit produkowany był od 1976 roku, a prace w Polsce rozpoczęto w 1970 roku.
Twój wynik: Świetnie!
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik: Dobrze!
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik: Słabo!
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik:
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Google News
Źródło:
Auto Świat
Tematy: Quizy, MotoQuiz

Polecane z kategorii

Skoda 120L - klasyk nie dla mięczaków Skoda 120L - klasyk nie dla mięczaków
Żuk bez wad, ale zbudowany niemal od podstaw Żuk bez wad, ale zbudowany niemal od podstaw
Fiat 126 EL - wychodzi z cienia na dobre Fiat 126 EL - wychodzi z cienia na dobre
Dwie Nexie w teście długodystansowym. Co były warte kompakty Daewoo? Dwie Nexie w teście długodystansowym. Co były warte kompakty Daewoo?
Volkswagen Garbus - ospały, ciasny i niepraktyczny Volkswagen Garbus - ospały, ciasny i niepraktyczny
Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90. Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.
Unikatowe Ferrari Enzo bez przebiegu do kupienia na aukcji. Właściciel nawet go nie rozpakował Unikatowe Ferrari Enzo bez przebiegu do kupienia na aukcji. Właściciel nawet go nie rozpakował
Polska motoryzacja w 1998 r. Cinquecento hitem, ceny na giełdach, nowości rynkowe Polska motoryzacja w 1998 r. Cinquecento hitem, ceny na giełdach, nowości rynkowe
Mercedes Klasy G od 30 lat ma silnik V8 pod maską Mercedes Klasy G od 30 lat ma silnik V8 pod maską

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test