Ciekawostką w nowym aucie było to, że posiadal cztery miejsca dla pasażerów. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że silnik umieszczony był centralnie. Chociaż karoserię Mondiala zaprojektowano w studiu Pininfariny, to wyraźnie przypominała poprzednie pojazdy, które powstały u Bertonego. Tak jak większość ówczesnych Ferrari była dość kanciasta. Nowe auto nie spotkało się ze szczególnie przychylnym przyjęciem. Byłobardzo często krytykowane i uważane za gorszy model firmy z czarnym, skaczącym koniem w herbie.Razem z pojemnością rośnie także moc Mondial 8, bo tak nazwano pierwszą wersję tego modelu, napędzany był przez pochodzącą z 308 GT4, 8-cylindrową, widlastą jednostkę o pojemności 2929 ccm. Silnik został wyposażony w mechaniczno-elektroniczny wtrysk Bosch K-Jetronic i osiągał maksymalną moc 214 KM. Umieszczono go poprzecznie, tuż za tylnym rzędem siedzeń. Podwozie nowego auta bazowało także na swym poprzedniku - 308 GT4, zwiększono tylko o 100 mm rozstaw osi. Mondial był pierwszym Ferrari, w którym w określeniu typu zrezygnowano z wcześniej obowiązującego, trzycyfrowego oznaczenia. Nowa nazwa nawiązywała do legendarnego, wyczynowego samochodu sportowego z lat 50. Trzy lata po coupé na rynku pokazał się Mondial kabriolet. Chociaż stylistycznie był bardzo podobny do wersji ze stałym dachem, bardziej przypominał wprowadzony wówczas nowy model firmy z Maranello - Testarossę.Wcześniej jednak Mondial otrzymał mocniejszy silnik. Dotychczasową jednostkę napędową z dwoma zaworami na cylinder zastąpiła inna, czterozaworowa. Przy oznaczeniu modelu znalazło się określenie Quattrovalvole (cztery zawory). Ten silnik używany był także w Ferrari 308 GTB i rozwijał maksymalną moc 240 KM. Podobnie jak w nowym 328 GTB, także w Mondialu, w roku 1985 pojemność jednostki napędowej wzrosła. Teraz wynosiła ona 3,2 l i osiągała maksymalną moc 270 KM. Przy zmniejszonej wadze auto wykazywało już spory temperament. Znacznie polepszyły się osiągi. Poprawiono również nieco wygląd zewnętrzny. Mondial 3.2 otrzymał nowe koła oraz malowane zderzaki. Te oczywiście najlepiej wyglądały w kolorze Rosso Corsa, czyli czerwonym wyścigowym - tradycyjnym dla wyczynowych maszyn Ferrari.Układ napędowy prosto z wyścigów Formuły 1 Ostatnich zmian dokonano w roku 1989. Mondial stał się wówczas przedstawicielem nowej generacji aut Ferrari. Silnik V8 otrzymał nową lokalizację. Nadal był zamontowany centralnie, tym razem jednak podłużnie. Tylko skrzynia biegów pozostała w położeniu poprzecznym. Taka konfiguracja była powszechnie używana przez Scuderię Ferrari w jej pojazdach Formuły 1 w latach 80. oraz stała się standardem dla seryjnie produkowanych drogowych aut z silnikami V8. Mondial T otrzymał nieco silniejszą jednostkę o pojemności 3405 ccm oraz mocy 300 KM. Kolejną nowością wprowadzoną w sezonie 1991 była automatyczna skrzynia biegów firmy Valeo, montowana wyłącznie w wersji Cabrio. Produkcję Mondiala zakończono w roku 1993. Chociaż ten model bardzo często był krytykowany, to sprzedano go w obu wersjach (coupé i kabriolet) w liczbie ponad 6800 egzemplarzy. To jedno z najpopularniejszych aut Ferrari.Prestiżowe i sportowe Historia firmy właściwie zaczyna się w roku 1929, kiedy to Enzo Ferrari założył swój zespół wyścigowy. Scuderia Ferrari, startując na autach Alfa Romeo, osiągnęła szereg liczących się sukcesów w wyścigach samochodowych. Jej symbolem jest czarny, skaczący koń (Cavallino Rampante) na żółtym tle. Jeszcze przed wojną w zakładach w Maranello rozpoczęto budowę własnego samochodu sportowego - Tipo 815. W 1947 roku ruszyła produkcja pojazdów cywilnych. Pierwszym był model 125 S wyposażony w 1,5-litrowy silnik V12. Piękne i szybkie auta Ferrari szybko zdobyły znakomitą opinię. Nadwozia dla nich projektują najsłynniejsi włoscy styliści - Pininfarina, Bertone, Scaglietti, Ghia i Vignale. Te samochody często kupowane są dla prestiżu, a nie ich wyjątkowych osiągów. Ferrari wciąż obecne jest w wyścigach. Na koncie ma po 14 tytułów mistrza świata F1 w kategorii kierowców oraz konstruktorów.
Ferrari Mondial 3.2 - Kanciasty światowiec
W 1980 roku na salonie samochodowym w Genewie Ferrari zaprezentowało swój nowy model Mondial. Ten pojazd w gamie włoskiego producenta zastąpił auta serii 208/308 GT4.