• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Oldtimer
  • Youngtimer
  • ...
Auto Świat Klasyki Youngtimer Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Piotr Burchard
23 gru 21 15:56
Auto Świat
Obecnie wiele klasycznych samochodów reprezentujących 200-konną ligę ma na tyle okazyjne ceny, że ich zakup nie stanowi problemu. Oto dwanaście przykładów samochodów, które kiedyś budziły zachwyt i wywoływały emocje, a dziś mogą być w zasięgu ręki.
Klasyki o mocy 200 KM 12 Zobacz galerię
  • Volkswagen Corrado VR6
  • Saab 9000
  • Alfa Romeo 164
  • Audi 200 Quattro 20V
WRÓĆ
NA ONET
REKLAMA
1/12 Volkswagen Corrado VR6
Volkswagen Corrado VR6

Nie wszystko zawsze idzie zgodnie z planem. Gdyby tak było, to Corrado powinno stać się następcą Scirocco II. Samochód nosił nawet ten sam wewnętrzny kod – 53. Tymczasem w latach 1988-92 Karmann w Osnabrücku produkował równolegle dwa modele coupé bazujące na Golfie.

Różnica pomiędzy tymi samochodami wynikała nie tylko z innego designu, lecz także z zastosowania odmiennej techniki – w Scirocco nie występował silnik z doładowaniem typu G ani 6-cylindrowa jednostka. W ostatnim z tych przypadków Corrado otrzymało motor typu VR z wyjątkowo wąskim rozchyleniem dwóch rzędów cylindrów – pod kątem 15 stopni. Jednostka z pojemności 2,9 litra osiągała 190 KM. Silnik był wyjątkowo głośny, ale rozwijał prędkość maksymalną 235 km/h, a „setkę” auto uzyskiwało już po 6,9 s.

Jednak cena zakupu sięgająca 50 000 marek ograniczała dostępność tego modelu. Obecnie jest dobry czas na zakup tej wersji Corrado, ponieważ jej cena jeszcze jest przystępna, ale stale rośnie. Corrado VR6 w dobrym stanie technicznym można kupić za około 5000 euro. Również kanciasta stylistyka nie prezentuje się brzydko ani przestarzale. Do tego świetnie kontrastuje z samochodami z dzisiejszych czasów.

2/12 Saab 9000
Saab 9000

Wprawdzie według danych technicznych ten model ma 194 KM, subiektywnie odnosi się jednak wrażenie, że jest ich znacznie więcej. Doładowanie w całym zakresie prędkości obrotowych dostarcza odpowiednią dawkę mocy, a to sprawia, że samochód w każdych warunkach świetnie przyspiesza.

W końcu nie bez przyczyny na początku lat 90. zeszłego stulecia elastyczność tej jednostki porównywano z osiągami silników Ferrari. Aczkolwiek ta duża limuzyna Saaba pod żadnym pozorem nie może być uznana za sportowy samochód.

Dla niektórych model 9000 nie był do końca prawdziwym Saabem, ponieważ podczas jego projektowania wykorzystano częściowo podzespoły Fiata i Lancii. W efekcie na status kultowego Saaba bardziej zapracował mniejszy model 900. Jednak jakość modelu 9000 nie umniejsza temu autu, ponieważ producent z Trollhättan w każdej sytuacji trzymał wysokie standardy. W przypadku silników było podobnie.

Dziś, kiedy auto stało się już youngtimerem, ze względu na to, co oferuje, jest warte znacznie więcej niż jego śmiesznie niska cena. Z tego powodu (oraz z racji praktycznej dużej klapy kufra) to chyba najsensowniejszy klasyk wśród modeli z silnikiem o mocy około 200 KM.

3/12 Alfa Romeo 164
Alfa Romeo 164

200 KM z poj. 3 litrów i stylistyka zafundowana przez Pininfarinę. To wszystko dostępne za 2300 euro!

4/12 Audi 200 Quattro 20V
Audi 200 Quattro 20V

Pod maską doładowany 5-cylindrowy silnik o mocy 220 KM. Prędkość maks. 242 km/h. Cena: 5600 euro.

5/12 Ford Scorpio
Ford Scorpio

Początkowo 197, później 207 KM. Pod maską mocarz stworzony przez Coswortha. Cena: 2100 euro.

6/12 Honda Legend
Honda Legend

Japoński luksusowy model z 205-konnym V6 o poj. 3,2 l jest niemal za darmo – tylko 1700 euro.

7/12 Mazda RX-7 Turbo
Mazda RX-7 Turbo

Egzotyczne auto i nietypowa technika – doładowany silnik Wankla o mocy 200 KM. Cena: od 6000 euro.

8/12 Mercedes 300 CE-24
Mercedes 300 CE-24

Dostojne coupé z gwiazdą na masce i silnikiem o mocy 220 KM. Cena: 4600 euro, ale pewnie wzrośnie.

9/12 Opel Vectra Turbo 4x4
Opel Vectra Turbo 4x4

204 KM, prędkość maks. 240 km/h. Auto można kupić w atrakcyjnej cenie – tylko 3800 euro!

10/12 Pontiac Firebird
Pontiac Firebird

Amerykańskie coupé wykorzystuje silnik 3,8 l, generujący 200 KM. Auto można mieć za 3200 euro.

11/12 Rover 500 Vitesse
Rover 500 Vitesse

Oryginalnie wyglądający brytyjski model ze 192-konnym V8 pod maską. Dostępny za 4300 euro.

12/12 Chrysler New Yorker
Chrysler New Yorker

Amerykańska limuzyna z silnikiem o mocy 200 KM kosztuje obecnie około 5000 euro.

Google News
Źródło:
Auto Świat
Używana Alfa Romeo Giulietta - lepsza niż wszyscy myślą
Piotr Burchard Redaktor prowadzący „Auto Świat Classic”
Tematy: Volkswagen, Volkswagen Corrado, Saab, Audi, Opel

Polecane z kategorii

Auta z PRL opanowały Chicago. Wystąpiły w wielkim pochodzie. Mamy zdjęcia Auta z PRL opanowały Chicago. Wystąpiły w wielkim pochodzie. Mamy zdjęcia Tylu youngtimerów w jednym miejscu w Polsce jeszcze nie widzieliście Tylu youngtimerów w jednym miejscu w Polsce jeszcze nie widzieliście Premium Wygrał rajd Toyotą AE86, a w nagrodę dali mu Poloneza Wygrał rajd Toyotą AE86, a w nagrodę dali mu Poloneza Premium Nowy Opel Astra kontra Kadett E GSI  – czy dawniej wszystko było lepsze? Nowy Opel Astra kontra Kadett E GSI – czy dawniej wszystko było lepsze? Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI Czy da się kupić youngtimera za 10 tys. zł? Przyglądamy się rynkowym ofertom Czy da się kupić youngtimera za 10 tys. zł? Przyglądamy się rynkowym ofertom Premium Polonez 1500 radiowóz - klasyk, który tworzył historię Polonez 1500 radiowóz - klasyk, który tworzył historię Premium Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus Premium Fiat 131 Supermirafiori - luksus bliższy ciału Fiat 131 Supermirafiori - luksus bliższy ciału Premium
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech