.. jednego koła.Wcześniej w tych brytyjskich zakładach wytwarzano wyłącznie trójkołowce. Swój pierwszy pojazd H. F. S. Morgan skonstruował w 1909 roku. Podobnie jak w kolejnych jego dziełach dwa przednie koła były kierowane, natomiast tylne napędzał 7-konny silnik Peugeota. Ten model otrzymał nazwę Morgan Runabout. Potem przyszły kolejne. W następnych trzykołówkach wykorzystywano, częściej używane w motocyklach, jednostki napędowe JAP, Matchless i Anzani. Pewną popularność zdobyła seria F z silnikami Forda. Produkowano wersje 2- i 4-miejscowe oraz sportowe i wyścigowe, które odnosiły spore sukcesy w zawodach samochodowych kategorii cyclecarów.Na owalnym, brytyjskim torze Brookland te pojazdy osiągały prędkość 190 km/h. Ostatni "threewheeler" opuścił fabrykę Morgana w 1952 roku.Cztery cylindry silnika i cztery kołaPrototyp pierwszego czterokołowego pojazdu Morgana pojawił się w sezonie 1935. Rok później rozpoczęła się jego seryjna produkcja. Samochód otrzymał nazwę 4/4. Pierwsza czwórka oznaczała liczbę cylindrów, druga liczbę kół. Ten model produkowany jest do dziś. Co prawda w ciągu kilku dziesięcioleci przeszedł szereg modernizacji, ale zasadnicza koncepcja tego klasycznego brytyjskiego roadstera nie uległa zmianom. Ten pojazd był podstawą dla kolejnych wersji Plus 4. We wszystkich modelach wykorzystuje się drewno jako materiał do budowy nośnej konstrukcji karoserii. W latach 1936-1939 na drogi wyjechało 663 Morganów w wersji 2-miejscowej. Wszystkie wyposażono w 4-przełożeniową skrzynię biegów Meadows oraz silnik Coventry Climax o pojemności 1122 ccm, który dawał maksymalną moc 34 KM. Auto osiągało 130 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspieszało w 28 s. Obok tego modelu wytwarzano jeszcze wersję 4-miejscową (99 egzemplarzy) oraz Drophead Coupé ze sztywnym dachem (58 sztuk). Druga wojna światowa przerwała tę produkcję, ale zaraz po jej zakończeniu zakłady Morgana znów zaczęły wypuszczać swe roadstery.Brytyjski roadster z włoskim silnikiem Od roku 1946 zaczęto Morgany wyposażać w silniki Standard Special (1256 ccm, 38,8 KM). Trzy lata później, po zmianie polityki firmy Standard Motor Company w drewnianych konstrukcjach pokazały się jednostki napędowe Vanguard 1.8. Potem przyszła kolej na silniki Triumpha TR2 i TR3, aż wreszcie nastąpiła era Forda. Koncern spod znaku błękitnego owalu dostarczał Morganowi całą gamę motorów (Anglia 105E, Classic 109E, Cortina 116E, Kent 1600) o różnej pojemności i mocy. W latach 80. wyprodukowano 96 egzemplarzy samochodów, pod ich maskami krył się silnik Fiata (1584 ccm, 98 KM). W tych autach wykorzystywano także 5-biegową skrzynię tego włoskiego producenta. W 1969 roku Morgan wypuścił na rynek swój drugi model Plus 8 z 8-cylindrowym silnikiem Rovera. Ten samochód wytwarzany był do końca sezonu 2003. Rok później pojawił się Roadster z jednostką napędową Forda V6 o mocy 223 KM.Nieco wcześniej dla bardziej wymagających klientówwyprodukowano model Aero 8z nowocześniejszą linią nadwozia. To auto zostało wyposażone w silnik BMW V8 o pojemności 4,3 l i mocy 286 KM. W bieżącym roku firma Morgan Motor Company obchodzi 70-lecie wyprodukowania modelu 4/4. Z tej okazji wprowadza na rynek specjalną, limitowaną serię jubileuszową. Morgan 4/4 Anniversary w wersji podstawowej dostępny będzie za 27 950 funtów.
Morgan Plus 4 - Ostatni z tego gatunku
Morgan Motor Company już wcześniej wyprodukował szereg pojazdów, które jednak nie zdobyły takiej popularności, jak model 4/4. Brakowało im przede wszystkim.