Realizację tego projektu zlecono firmie Porsche. Prace nad nowym autem oznaczanym jako VW Typ 477, znanym także pod kodem EA 425, rozpoczęto w roku 1972. Niestety, z powodów finansowych Volkswagen zrezygnował z realizacji sportowych planów. W tej sytuacji Porsche odkupiło od zleceniodawcy za 60 mln dolarów prawa do projektu i rozpoczęło wytwarzanie swego pojazdu. Model 924 zaprezentowano w 1976 r., a jego produkcję zakończono w 1985 r. Na początku istaniały dwie wersje tego pojazdu - jedna przeznaczona na rynek europejski i resztę świata oraz druga dla Ameryki. Różnica polegała na tym, że auto do sprzedaży w USA miało 115 KM, tzn. o 10 KM mniej niż model europejski.Elementy Volkswagena w opakowaniu Porsche Kilka lat wcześniej Volkswagen oraz Porsche zaprezentowały swój wspólnie zbudowany samochód: VW-Porsche 914 z centralnie zamontowanym silnikiem. Ten pojazd najczęściej określany był jako Volksporsche lub Vopo. Później firma z Wolfsburga postanowiła przygotować sportowe coupé 2+2 dla całej rodziny. Auto miało mieć także pojemny bagażnik oraz chłodzony cieczą silnik z przodu. Tak narodziło się Porsche 924. Większość części - od 2-litrowego silnika po najdrobniejsze elementy wyposażenia wnętrza - nowego samochodu pochodziła z produkcji Volkswagena. Z zakładów w Zuffenhausen dostarczano tylko fotele. Jednostka napędowa "924" wpadała w wibracje powyżej 4800 obr./min. 4-stopniowej skrzyni manualnej Audi (później montowano także 3-stopniową automatyczną) brakowało przełożeń i na dodatek auto było dość głośne we wnętrzu. Te mankamenty nie wpłynęły jednak na ocenę pojazdu. Nowe Porsche doskonale sie prowadziło. Korzystając z doświadczeń przy produkcji modelu 914, zrezygnowano z centralnie ułożonego silnika, który wyraźnie ograniczał miejsce w kabinie. Zastosowano inne rozwiązanie - silnik z przodu i skrzynię biegów z tyłu. Taki układ zwany transaxle dawał znakomite rezultaty. Co więcej uzyskano sporo miejsca na bagażnik. Z poprzednika VW-Porsche 914 przejęto otwierane światła przednie. Model 924 otrzymał niezbyt chlubne dla wizerunku marki miano "Porsche na zakupy". Nowe auto stało się przebojem rynkowym. W ciągu 10 lat produkcji z taśm zakładów w Neckarsulm zjechało ponad 120 tys. tych pojazdów. Tańsza, bardziej sportowa wersja słynnej "911" (Porsche 911T) sprzedawała się znacznie gorzej. Od roku 1976 do 1985 model 924 przechodził szereg modyfikacji i był oferowany klientom w kilku wersjach wykończenia. Można było go zaopatrzyćw zdejmowany dach (Targa), 5-stopniową, manualną skrzynię biegów, która później weszła do wyposażenia standardowego, klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby, spryskiwacze reflaktorów czy tylną wycieraczkę.Nie tylko na zakupy, lecz także do wyścigów W roku 1978 obok podstawowego modelu rozpoczęto produkcję Porsche 924 Turboo mocy 170 KM (później 177 KM), mocniejszych hamulcach i zmodyfikowanym zawieszeniu. Ten sam 2-litrowy silnik znalazł się także w krótkich seriach wyczynowych 924 Carrera. Wersji GT (210 KM) zbudowano 200 egzemplarzy, GTS (245 KM) powstało 59, a GTR (280 KM) 18 sztuk. Te pojazdy przeznaczone były do startów w wyścigach. W roku 1985 debiutował model 924 S, który był wytwarzany przez 3 lata. Jego silnik pożyczono z Porsche 944, od którego był lżejszy, lepszy aerodynamicznie i szybszy. Jednostka napędowa rozwijała moc około 150 KM. Osiągi były zbliżone do pierwszych wersji Turbo. Kolejne pojazdy Porsche wywodziły się z linii 924. Model 944, który zaprezentowano w roku 1981, miał wnętrze swego poprzednika. Napędzał go jednak inny silnik. Była to połowa 8-cylindrowej jednostki z Porsche 928, którego produkcję bazującą na tych samych założeniach konstrukcyjnych rozpoczęto w 1977 roku. Później pojawił się jeszcze niezbyt popularny model 968.Pierwszą limitowaną serią 924 było Martini Edition z sezonu 1977. Charakteryzowała się ona czerwono-niebieskimi pasami na białym nadwoziu. Pamiątkowa plakieta wewnątrz wozu przypominała zwycięstwa Porsche 935 i 936 startujących w barwach Martini Rossi w wyścigowych mistrzostwach świata w latach 1969-1971.
Porsche 924 S - Niesprzedany projekt
Na początku lat 70. Volkswagen postanowił wejść na rynek samochodów sportowych.