Auto Świat Klasyki Youngtimer Trabant 1.1 - takie auto też może być kultowe

Trabant 1.1 - takie auto też może być kultowe

A może coś z NRD-owskiej motoryzacji? Tym razem proponujemy schyłkowego Trabanta 1.1. Już nie kopci tak jak jego poprzednik, a w dodatku jest klasykiem, który nadal może być wykorzystywany do jazdy na co dzień. Oprócz 2-drzwiowej odmiany można poszukać również kombi – Universala

Trabant 1.1 - takie auto też może być kultowe
Zobacz galerię (23)
Auto Bild Klassik / Auto Bild
Trabant 1.1 - takie auto też może być kultowe
  • Trabant to model, który wyprzedził swoje czasy - jego nadwozie podlega recyclingowi
  • Silnik z VW Polo w najnowszej wersji Trabanta nadawał mu świetne osiągi
  • "Traopolo", czyli Trabant z silnikiem Volkswagena był produkowany przez niespełna trzy lata i powstało mniej niż 40 tys. tych aut

Nikogo nie trzeba przekonywać, że Trabant 601 z dwusuwowym silnikiem pod maską to pojazd ceniony przez fanów klasycznej motoryzacji. Jeżeli komuś przypadł do gustu ten kształt karoserii, ale denerwuje go sposób tankowania (wlew paliwa pod maską) oraz niebieski „autograf” ciągnący się za pojazdem podczas przyspieszania, powinien zainteresować się modelem z końca produkcji. Wówczas auto wyposażono w 4-suwowy silnik od VW Polo. Obecnie ten model również traktowany jest już jako klasyk.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:Trabant