Tamtego dnia nikt w Volkswagenie nie przypuszczał, że następca legendarnego Garbusa znajdzie na świecie ponad 35 milionów nabywców – tak rozpoczyna się komunikat Volkswagena z okazji jubileuszu.

Golf znacznie wyprzedził swojego poprzednika, który powstał w liczbie „zaledwie” ok. 21,5 mln egzemplarzy. A na tym nie konie - najprawdopodobniej w przyszłym roku historia Golfa powiększy się o następny rozdział, czyli ósmą generację modelu.

- Od siedmiu pokoleń Golf przyczynia się do tego, że Volkswagen jako marka i jako koncern stał się jednym z najważniejszych producentów samochodów na świecie” - podkreślił Ralf Brandstätter, dyrektor generalny marki Volkswagen.

Dziś Volkswagen Golf jest oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych: jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Produkcję kabrioletu zakończono wraz z szóstą generacją. Kompaktowy Volkswagen dostępny jest w wielu odmianach do wyboru: uterenowionej Alltrack, sportowych GTi i R, hybrydowej GTE oraz elektrycznej e-Golf

Dr Stefan Loth, dyrektor zakładu w Wolfsburgu, dodał: - w 1974 roku nasi pracownicy stanęli przed wyzwaniem, jakim było zastąpienie Garbusa Golfem. Od tego czasu rozwijaliśmy konsekwentnie nasz główny zakład i oprócz nowego Golfa produkujemy dzisiaj w Wolfsburgu również e-Golfa, Golfa GTE oraz Golfa Sportsvana, a także inne modele.

Volkswagen Golf I - dane techniczne

Nadwozie trzy - i pięciodrzwiowe typu hatchback
Wnętrze pięciomiejscowe, bagażnik o pojemności 300 l, składana kanapa z tyłu
Silniki czterocylindrowe benzynowe: 1,1 l o mocy 37 kW/50 KM oraz 1,5 l 51 kW/70 KM
Rodzaj napędu: na przednie koła, czterobiegowa mechaniczna skrzynia biegów (w opcji trzystopniowa przekładnia automatyczna)
Prędkość maksymalna 140 km/h (50 KM), 160 km/h (70 KM, przekładnia mechaniczna)
Wersje Golf i Golf L (każdy o mocy 50 KM), Golf S i Golf LS (każdy o mocy 70 KM)

W galerii w dużym skrócie przypominamy historię tego chyba najpopularniejszego auta w Europie.