Najstarszy – model 200 – wyprodukowany został w 1933 roku, ma więc 82 lata. Z Warszawy do Łodzi przyjechał na kołach.
Tylko o 2 lata jest młodszy Mercedes 290 cabrio – 80-letnie auto jest perfekcyjnie odrestaurowane i wygląda tak, jakby wczoraj opuściło fabrykę.
Na zlocie pojawi się też model 200 roadster z 1936 roku – jedyny w Polsce i jeden z kilku, jakie istnieją na świecie.
Na łódzki zlot zgłoszono 6 przedwojennych Mercedesów. Modeli z lat 50. 50. i 70. XX wieku będzie znacznie więcej. Po raz pierwszy pojawią się modele 300 Adenauer w wersji cabrio, podziwiać będzie można sportowe modele 190 SL z połowy lat 50., tzw. Pagody (1963-71), popularne „Pontony” oraz bardzo rzadko spotykane „Pontony” cabrio.
Najmłodsze modele dopuszczone do udziału w zlocie pochodzą z końca lat 90. – muszą mieć ukończone 25 lat.
Bazą zlotu będzie Manufaktura – zrewitalizowany kompleks budynków dawnej fabryki Izraela Poznańskiego – łódzkiego fabrykanta włókienniczego.
Fani klasycznych Mercedesów dwukrotnie będą mogli podziwiać zlotowe modele – pierwszy pokaz zaplanowano w sobotę 6 czerwca od godz. 11 na ulicy Piotrkowskiej. Drugi odbędzie się na parkingu Manufaktury również w sobotę od 16.30 do 19.00.
Atrakcją będą nie tylko zabytkowe Mercedesy, lecz także ich załogi występujące w strojach z epoki, z której pochodzi auto.
Organizator zlotu – Klub Zabytkowych Mercedesów istnieje już 15 lat, skupia ok. 100 członków. Mają oni w swoich garażach ponad 500 klasycznych modeli Mercedesów – najstarszy (10/20 HP Posen) ma 103 lata i nadal wykazuje doskonałą formę.