Auto Event to jedyna organizowana na tak dużą skalę konferencja branży motoryzacyjnej w Polsce. "AutoEvent staje się jedną z największych i najważniejszych konferencji motoryzacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, która skupia corocznie najważniejszych przedstawicieli sektora przemysłowego. W tym roku nasza konferencja zgromadziła około 300 uczestników oraz wystąpiło 21 prelegentów z kraju i zagranicy" - Rafał Orłowski, Dyrektor Biura PIM. W trakcie AutoEvent 2007 przygotowano 30 stoisk wystawienniczych, na których firmy mogły zaprezentować swoje produkty i usługi uczestnikom konferencji (były to m.in. producenci opakowań, operatorzy logistyczni, firmy certyfikujące, firmy oferujące nowoczesne rozwiązania IT).

Podczas spotkania próbowano ocenić obecną kondycję przemysłu motoryzacyjnego w naszym kraju jak też określić jego możliwości i potencjał na lata najbliższe. Przedstawiciele Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz firmy Ernst & Yong analizowali możliwości uzyskania pomocy ze strony państwa i UE dla inwestorów chcących rozpocząć lub rozwijać działalność w Polsce. Dużym zainteresowaniem cieszyły  się interaktywne panele dyskusyjne "Miejsce dostawców z Europy Środkowo-Wschodniej w łańcuchu dostaw" oraz "Zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym w Polsce - wyzwania i zagrożenia". Panele prowadzone były z przedstawicielami czołowych koncernów motoryzacyjnych oraz ekspertami z dziedziny motoryzacji. Z kolei "case studies" przybliżyły zagadnienia związane z funkcjonowaniem producentów samochodów (Fiat Auto Poland, PSA Peugeot Citroen, Nissan Europe, MAN Trucks, Volkswagen Poznań, General Motors), autobusów (Solaris Bus & Coach, Solbus, JMK analizy rynku autobusów) i komponentów (m.in. Kirchhoff Polska, A.Schulman, Haring Polska, Valeo Autosystemy,  Federal Mogul, Pall Corporation). Nie brakowało wystąpień i dyskusji związanych z tematyką:  sourcing poddostawców, HR, obniżanie kosztów, lean manufacturing,  controlling, systemy zarządzania jakością.

Wśród prelegentów znaleźli się także goście z zagranicy. Dzięki tym wystąpieniom uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z sytuacją i trendami w krajach sąsiadujących jak też dokonać analizy względem polskich realiów. Konferencja stała się doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i opinii pomiędzy firmami polskimi i potencjalnymi partnerami z zagranicy.

Na zakończenie pierwszego dnia miało miejsce wyjątkowe wieczorne spotkanie, podczas którego uczestnicy konferencji w luźnej atmosferze wymieniali opinie i doświadczenia. Była to wspaniała okazja do rozmów i nawiązania bezpośrednich kontaktów.

Konferencje organizowane przez Polska Izbę Motoryzacji odznaczają się wysokim stopniem profesjonalizmu i znajomości branży motoryzacyjnej, także i tegoroczny Auto Event był udanym przedsięwzięciem, które przekształciło się w cykliczną platformę wymiany opinii i doświadczeń pomiędzy przedstawicielami tej branży. O randze imprezy może też świadczyć fakt, że została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki i Pracy oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Tradycyjnie już Internetowa Platforma Motoryzacyjna mojeauto.pl była patronem medialnym wydarzenia.