Logo

Kratka w aucie? Wyjaśniamy jak się je pozbyć?

Robert Rybicki
Robert Rybicki
  • Gotowym samochodem jedziemy na przegląd do stacji kontroli pojazdów. Diagnosta robi przegląd za 180 zł, potwierdza prawidłowość wykonanej przeróbki (czysta formalność) i w zamian daje nam dokument, z którym udajemy się do wydziału komunikacji, gdzie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu zostanie ponownie wpisane: „auto osobowe”.
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
  • Stacje kontroli pojazdów nie uznają samego demontażu kratki, konieczne jest zamontowanie w aucie trzeciego pasa i zagłówka z tyłu. Czyli albo mamy czteroosobowe auto z kratką, albo pięcioosobowe bez kratki. Nie da się legalnie jeździć czteroosobowym bez kratki (chyba że wersja osobowa i tak nigdy nie miała pięciu miejsc, jak np. Citroën C2).
  • Samowolne zdemontowanie kratkii jazda „ciężarówką” bez kratki to takie samo naruszenie prawa jak jazda autem bez innych elementów wyposażenia obowiązkowego i podlega mandatowi karnemu.

Uwaga na auta używane, które w dowodzie rejestracyjnym mają wpis „ciężarowe”, a nie mają kratki. Albo nie kupujmy takiego egzemplarza, albo przygotujmy się na procedurę fikcyjnego usuwania kratki, np. poprzez... zamontowanie innej po to, aby zaraz ją zdjąć.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu