- Gotowym samochodem jedziemy na przegląd do stacji kontroli pojazdów. Diagnosta robi przegląd za 180 zł, potwierdza prawidłowość wykonanej przeróbki (czysta formalność) i w zamian daje nam dokument, z którym udajemy się do wydziału komunikacji, gdzie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu zostanie ponownie wpisane: „auto osobowe”.
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
- Stacje kontroli pojazdów nie uznają samego demontażu kratki, konieczne jest zamontowanie w aucie trzeciego pasa i zagłówka z tyłu. Czyli albo mamy czteroosobowe auto z kratką, albo pięcioosobowe bez kratki. Nie da się legalnie jeździć czteroosobowym bez kratki (chyba że wersja osobowa i tak nigdy nie miała pięciu miejsc, jak np. Citroën C2).
- Samowolne zdemontowanie kratkii jazda „ciężarówką” bez kratki to takie samo naruszenie prawa jak jazda autem bez innych elementów wyposażenia obowiązkowego i podlega mandatowi karnemu.
Uwaga na auta używane, które w dowodzie rejestracyjnym mają wpis „ciężarowe”, a nie mają kratki. Albo nie kupujmy takiego egzemplarza, albo przygotujmy się na procedurę fikcyjnego usuwania kratki, np. poprzez... zamontowanie innej po to, aby zaraz ją zdjąć.
Galeria zdjęć
Kratka w aucie? Wyjaśniamy jak się je pozbyć?
Kratka w aucie? Wyjaśniamy jak się je pozbyć?
Kratka w aucie? Wyjaśniamy jak się je pozbyć?