Mając temperaturę barwy światła ok. 5500 K, światło białych diod LED jest wyraźnie bliższe światłu dziennemu (ok. 6000 K) niż światło ksenonowe (ok. 4000 K). Dzięki temu zbliża się maksymalnie do barwy, do której przyzwyczajone są ewolucyjnie oczy ludzkie. Kierowca nie męczy się więc tak szybko i jest bardziej zrelaksowany. Ponadto białe diody przekonują do siebie swymi błyskawicznymi reakcjami, a także możliwością realizowania dwóch funkcji (np. świateł mijania i dziennych) z jednego źródła światła. Lampy główne LED otwierają także nowe, dalekosiężne możliwości stylizacyjne, a więc i ogromny potencjał designerski dla producentów samochodów. W Cadillacu Escalade Platinum kierowca otrzymuje światła diodowe o wydajności podobnej do ksenonowych, ale ich kolor jest jeszcze bliższy światłu dziennemu, więc prowadząc auto, kierowca nie męczy się tak szybko i jest zrelaksowany.

Hellowskie w pełni diodowe lampy główne do Cadillaca Escalade Platinum skonstruowano z wykorzystaniem różnych przezroczystych elementów optycznych. Po raz pierwszy na skalę świata wykorzystano tu szklane projektorowe szyby o konstrukcji swobodnych pól. Dzięki ich indywidualnemu designowi optycznemu każdy fragment szyby jest odpowiedzialny za określoną część rozkładu światła na drodze. Na siedem soczewek użytych w lampie tylko dwie są dokładnie identyczne, wszystkie pozostałe mają odmienne kształty.

Światło mijania jest generowane przez pięć jednostek optycznych ustawionych jedna pod drugą i usytuowanych po zewnętrznej stronie obudowy lampy. Najwyższa z tych pięciu jednostek to okrągła soczewka projektorowa o średnicy 60 mm. Soczewka ta wykorzystywana jest do generowania zasięgu światła mijania po prawej stronie (asymetryczny "palec światła"), podczas gdy cztery soczewki w kształcie poduszki (swobodne pola) odpowiadają za symetryczne światło bazowe o szerokim rozkładzie, zapewniając jednorodne oświetlenie bliskiego przedpola przed samochodem.

Funkcja świateł dziennych jest realizowana przez przyciemnienie świateł mijania. Za światła drogowe odpowiadają dwie dodatkowe soczewki w postaci swobodnych pól, usytuowane przy wewnętrznej krawędzi obudowy lampy. Światło pozycyjne ma postać światłowodowego pręta pomiędzy światłem mijania a markerem bocznym, zasilanego dwiema diodami LED. Na zewnętrznej krawędzi lampy świeci marker boczny zasilany siedmioma ustawionymi pionowo żółtymi diodami LED. Kierunkowskaz i światło przeciwmgłowe Cadillaca Escalade Platinum zamontowane są pod zderzakiem.