W skrócie, chodzi o lokowanie produktu przy i w powszechnie znanym wydarzeniu, najlepiej szeroko rozpowszechnionym. Najczęściej jest to film lub program telewizyjny (np. talk-show lub konkurs), a sam - w tym przypadku - samochów gra tam rolę co najmniej drugoplanową i pojawia się często towarzysząc i pomagając głównym bohaterom.

Właśnie z takim przypadkiem będziemy mieli doczynienia już niedługo, kiedy do polskich kin wejdzie nowa produkcja wytwórni Paramount Pictures. Film Sahara opowiada historię Dirk'a Pitt'a (w tej roli Matthew McConaughey), który poszukuje rozwiązania 150-letniej tajemnicy amerykańskiej wojny domowej i w tym celu udaje się do Afryki Zachodniej, gdzie ma znajdować się rozązanie - wrak tajemniczego statku transportowego z tajnym ładunkiem.

Oczywiście bohater zmaga się z wieloma przeciwnościami losu, w czym pomaga mu przygotowane specjalnie do filmu wersja Jeep'a Wranglera Unlimited. Oprócz maksymalnego wykorzystania możliwości jakie niesie ze sobą kamera filmowa, wytwórnia w porozumieniu z producentem auta zamierza mocno promować oba "dzieła". Poza standardowym spotem telewizyjnym i szeregiem działań w innych mediach, planowana jest kampania reklamowa specjalnej serii 1000 sztuk samochodów Jeep Wrangler Unlimited w wersji Limited Edition Sahara.

Samochód oparty na wersji Wranglera Unlimited Rubicon, wyróżnia się unikalnymi akcentami zewnętrznymi i wewnętrznymi, m.in. chromowaną osłoną chłodnicy, nadkolami w kolorze khaki, lakierowanymi 16-calowymi kołami Moab (ogumienie LT245/75R16), oznakowaniem "Sahara" oraz dwubarwnymi siedzeniami. Wyposażony jest także w trzy elementy z gamy akcesoriów Mopar - osłony świateł tylnych, specjalny pokrowiec koła zapasowego w kolorze khaki oraz wewnętrzną tabliczkę z kolejnym numerem (nr....z 1000), która podkreśla ekskluzywność pojazdu.

Zobaczymy w jakim stopniu taka powiązana promocja pomoże w sprzedaży auta i popularności filmu. Na razie brak informacji czy i polscy klienci będą mogli nabyć oryginalne auto rodem z afrykańskiego planu filmowego.