Z samochodem dostawczym jest jak z pracownikiem fizycznym - ceniony za siłę, wytrzymałość oraz solidność, nie musi być piękny w każdym calu. Pierwsze wrażenie jakie sprawia oglądana z zewnątrz Gazela jest jednak pozytywne. Produkowana w rosyjskim Niżnym Nowogorodzie w znanej z Wołgi fabryce GAZ, dostawcza Gazela sylwetką nie odbiega znacząco od podobnych samochodów w swojej klasie. Wnętrze ciężarówki jest co prawda surowe, lecz na zdecydowaną pochwałę zasługują bardzo wygodne fotele. Pod maską czeka nieduży (2.134 cm3), ale o mocy aż 110 KM silnik diesla produkowany na licencji austriackiego Steyera, z systemem wtryskowym firmy Bosch, spełniający normę emisji spalin EURO-3. 110 KM mocy to znacznie więcej niż oferują najbliżsi konkurenci Gazeli, tacy jak Lublin i KIA K2500. Większa moc zwłaszcza przy ładunku o masie 1,5t umożliwia żwawe ruszanie i solidne przyspieszenie. Kolejna istotna cecha Gazeli wpływająca na możliwości przewożenia ciężkich ładunków to koła bliźniacze na tylnej osi. Wytrzymała konstrukcja ramy i podwójne koła czynią samochód stabilnym i pozwalają na przewożenie ładunków o dużo większym ciężarze niż podaje to producent.

W porównaniu do konkurentów marek Lublin i KIA, Gazela posiada kilka ważnych wyróżników bardzo istotnych z punktu widzenia ekonomiki oraz komfortu jej użytkowania. Są to np. napęd 4x4 z blokadą mostów w razie potrzeby. To jedyny sposób na trudny teren, np. dla różnego rodzaju służb, takich jak energetyka, leśnictwo czy drogownictwo. To jednak jeszcze nie koniec niespodzianek. W trudnym dla wielu przedsiębiorstw okresie coraz więcej firm zwraca uwagę nie tylko na koszty zakupu, lecz także ekonomikę całego cyklu eksploatacji samochodów użytkowych. Gazela w wersji podstawowej - podwozie do zabudowy - kosztuje jedynie 38.900 zł netto. Oznacza to, iż Gazela to zdecydowanie najtańszy samochód dostawczy na polskim rynku.

Auta są dostępne w sieci dealerskiej obejmującej 37 punktów sprzedaży na terenie całej Polski.

Firma Autotrading Polska rozpoczęła działalność operacyjną w 2005 roku jako spółka wchodząca w skład Iberia Motor Capital Group i posiada ona wyłączne prawo importu do Polski samochodów Gazela z silnikiem na licencji Steyr. Ich producentem jest istniejąca od 1929 r. największa w Rosji fabryka motoryzacyjna - GAZ. W 2004 roku fabryka GAZ wyprodukowała łącznie ponad 230.000 różnego typu pojazdów. Wytwarzanie modelu rozpoczęło się w 1994 r. a w sierpniu bieżącego roku wyprodukowany został milionowy egzemplarz samochodu Gazela.

Plany sprzedaży na rok 2005 zakładają sprzedaż ok. 250 sztuk tych aut w Polsce. Na rok 2006 przewidywana sprzedaż to już 800 sztuk.