Hyundai i-Blue został zaprezentowany na IAA Frankfurt 2007. Zgodnie z tematem przewodnim targów, "See What’s Driving the Future", który skupia się na zrównoważonym rozwoju i ochronie klimatu, i-Blue ukazuje znaczący krok w kierunku komercjalizacji pojazdów Hyundaia wyposażonych w ogniwa paliwowe. W przeciwieństwie do poprzednich prototypów, które były budowane na platformach SUV, i-Blue to przedstawiciel nowego segmentu D z nadwoziem 2+2  typu CUV (Crossover Utility Vehicle).

i-Blue jest zasilany silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i pakietem ogniw paliwowych. Napełniony sprężonym wodorem (700bar) znajdującym się w 115 litrowym zbiorniku, i-Blue może przejechać ponad 600 km na jednym tankowaniu i osiąga maksymalną prędkość 165 km/h.

Pakiet ogniw paliwowych i-Blue znajduje się pod podłogą pojazdu, a nie w komorze silnika jak w pojeździe Tucson FCEV drugiej generacji. To powoduje, że samochód ma idealne rozłożenie masy 50:50 dla optymalnego prowadzenia i operowania dynamiką. Ponadto, przenosząc pakiet ogniw paliwowych pod podłogę pojazdu, w komorze silnika jest więcej miejsca, co zapewnia lepszy przepływ powietrza i chłodzenie. i-Blue jeździ niemal bezgłośnie i zapaleni kierowcy będą zachwyceni przyspieszeniem zespołu napędowego. Podobnie, jak w przypadku poprzednich prototypów, i-Blue emituje tylko parę wodną.

i-Blue posiada futurystyczną stylistykę wnętrza typu "flow-form H2O" zapewniającą relaksującą, rozciągniętą pozycję siedzącą kierowcy i pasażerów. Kierowców i-Blue zachwyci innowacyjny, przypominający samolot układ kierowniczy, który integruje konsolę dotykową umożliwiając kierowcy trzymanie rąk na kierownicy podczas obsługi systemów audio-wizualnych pojazdu. Trójwymiarowy wyświetlacz przezierny (HUD) zwiększa bezpieczeństwo i wygodę. To, co dzieje się na zewnątrz jest stale wyświetlane dzięki systemowi kamer znajdujących się dookoła samochodu. i-Blue zawiera dużo więcej cech zwiększających wygodę, takich jak boczne i tylne monitory podglądu.

Dane techniczne:

Układ napędowy silnik elektryczny 100 kW
Moc ogniw paliwowych 100 kW
Rodzaj paliwa sprężony wodór
Ciśnienie w zbiorniku 700 bar
Poj. zbiornika 115 litrów
Max zasięg 600 km