Auto Świat Niemiecka premiera: Porsche Cayenne Diesel

Niemiecka premiera: Porsche Cayenne Diesel

Autor Szewczyk Łukasz
Szewczyk Łukasz

Sportowe Porsche z klekoczącym dieslem pod maską? Przez lata wydawało się to nierealne. Firma ze Stuttgartu udowodniła jednak, iż nie ma rzeczy niemożliwych.

Porsche Cayenne
Onet
Porsche Cayenne

SUV ze stajni Porsche? Proszę bardzo - Cayenne. Czterodrzwiowa limuzyna? Panamera wkrótce trafi na drogi. Porsche z dieslem?! Zadebiutowało w Genewie, a w Lipsku zostanie pierwszy raz zaprezentowane w Niemczech.

Modelem, który rozpoczął nowy rozdział w historii Porsche jest Cayenne. Potężny SUV jeździ doskonale oraz wzbudza duże zainteresowanie wśród klientów. Opory powietrza są jednak bezlitosne wobec monumentalnej karoserii SUV-a z czarnym koniem na masce. Przy wysokich prędkościach Cayenne spala olbrzymie ilości benzyny.

Rozwiązanie nasuwało się samo - Cayenne powinno otrzymać nowoczesnego turbodiesla. Stało się. Pod maskę samochodu trafił 3-litrowy agregat o mocy 240 KM. Jednostka V6 dostarcza także 550 Nm. Fani Audi z całą pewnością doskonale znają wymienione liczby. Motor 3.0 TDI można także spotkać pod maskami Audi A4, A5, A6, A8, Q5 oraz Q7.

Czy sprawdzi się w Cayenne? Nie mamy co do tego najmniejszych wątpliwości. Możliwość przyśpieszenia do "setki" 8,3 sekundy oraz prędkość maksymalna rzędu 214 km/h nie są rekordowymi wynikami, jednak aż nadto wystarczą do sprawnego przemieszczania się. Wszelkie wątpliwości rozwieje pierwsza wizyta na stacji benzynowej. Zbiornik o pojemności 100 litrów oraz średnie spalanie na poziomie 9,3 l/100km oznacza, że posiadacz nowego Porsche może stanąć pod dystrybutorem po przemierzeniu ponad 1000 kilometrów!

O dynamice samochodu decyduje moment obrotowy. W nowoczesnych dieslach go nie brak. Osoby lubiące wkręcać silnik na wysokie obroty mogą być jednak zawiedzione. Powyżej 4000 obr./min turbodiesel zaczyna dostawać zadyszki. Porsche w sprytny sposób zamaskowało mankament. Standardowym wyposażeniem Porsche Cayenne Diesel będzie 6-biegowa skrzynia Tiptronic S, która zwolni kierowcę z konieczności zastanawiania się nad doborem odpowiedniego przełożenia.

Produkcja Porsche Cayenne Diesel rozpoczęła się kilka tygodni temu w lipskiej fabryce. Cena bazowego modelu nieznacznie przekracza próg 47 tysięcy euro.

Autor Szewczyk Łukasz
Szewczyk Łukasz
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków