Już pierwsza generacja Skoda Fabia, która pojawiła się w 1999 roku, uznana została za model z ponadczasowym designem nadwozia. Auto od początku swojej kariery rynkowej stało się europejskim hitem. Wiele egzemplarzy tej generacji można jeszcze nie tylko na polskich drogach.
Druga generacja miała premierę w 2007 roku. Zmieniły się przednie reflektory, atrapa wlotu powietrza chłodnicy oraz oczywiście producent wzbogacił wyposażenie. Jednak po latach, przyszedł czas na zmiany.
Trzecia generacja od wielu miesięcy była testowana na drogach Europy, gdzie często takie zamaskowane pojazdy udawało się sfotografować. Wraz z przybliżająca się premierą Fabii III kolejne elementy nadwozia są odsłaniane.
Nie jest to nowy sposób budowania napięcia przed premierą. Takie zabiegi stosuje wielu producentów. Zainteresowanie jest tym razem większe, bo jak wiadomo Skoda Fabia należy do najpopularniejszych aut w swoim segmencie.
Do oficjalnej premiery Skoda Fabii III pozostały jeszcze dwa tygodnie. Do dzisiaj producent opublikował pierwsze oficjalne zdjęcia nowej wysokoprężnej jednostki napędowej oraz kilka fragmentów nadwozia.
Skoda Fabia III otrzyma nowe jednostki napędowe, których bloki wykonano z aluminium. Będą to 4 silniki benzynowe (w tym trzycylindrowiec znany z Citigo) i 3 trzycylindrowe diesle. Wszystkie jednostki wyposażone będą w system start/stop, rekuperację i spełnią normę Euro6.
Benzyna to: 1.0 MPI / 44 kW (skrzynia 5MT), 1.0 MPI / 55 kW (skrzynia 5MT), 1.2 TSI / 66 kW (skrzynia 5MT) i 1.2 TSI / 81 kW (skrzynia 6MT lub 7DSG). Silniki wysokoprężne to: 1.4 TDI / 66 kW (skrzynia 5MT lub DSG), 1.4 TDI / 77 kW (skrzynia 5MT) i planowany na 2015 rok - 1.4 TDI / 55 kW GreenLine (skrzynia 5MT).
Fabia III powstała na zmodernizowanej płycie podłogowej wykorzystującej elementy MQB (silniki, skrzynie, elektronika – w tym elektromechaniczny układ kierowniczy C-EPS) i waży 980 kg. W wersji hatchback jest szersza o 90 mm (1958 mm), niższa o 31 mm (1467 mm) i krótsza o 8 mm (3992 mm) od poprzednika. Zwiększył się rozstaw osi, na czym skorzystają pasażerowie. Pojemność głębokiego bagażnika ze schowkami wynosi 330 l (po złożeniu foteli 1150 l). W planach jest również wersja kombi (530 litrów bagażnik, 15 l więcej w obecnej Fabii), ale wymiary i data premiery nie są na razie znane.
Na oficjalnych zdjęciach detali poznaliśmy już: przednie reflektory ze diodami do jazdy dziennej, przednią atrapę wlotu powietrza chłodnicy, której kształt znamy już z nowej Octavii i Rapida, a także przednie drzwi z lusterkiem zintegrowanym z kierunkowskazami.